فرمان دولت به ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی: حذف هزینه های غیرضروری

کدخبر: ۲۸۲۰۰۶
اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هزینه های غیر ضروری دستگاه های اجرایی باید حذف شود البته این کار نه با سرکوب هزینه ها، بلکه با مدیریت هوشمندانه، قابل انجام است.
فرمان دولت به ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی: حذف هزینه های غیرضروری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند روز سه شنبه در جلسه ذیحسابان دستگاه های اجرایی در محل این وزارتخانه با اشاره به حمایت قاطع وزارت اقتصاد از آنان در انجام وظایف و ماموریت های محوله، بر حذف هزینه های غیر ضروری دستگاه ها اجرایی تاکید کرد.

وی گفت: بودجه، پول «دولت» نبوده، بلکه «بیت المال» و متعلق به مردم است و باید توجه کنیم که سال 1398، سال قاطعیت در قطع هزینه های غیرالزامی است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه، بودجه، باید ریال به ریال و به دقت خرج شود، خطاب به ذیحسابان دستگاه های اجرایی گفت: باید تمام تجربیات 40 سال گذشته را برای مدیریت بودجه سال 98 به کار بگیرید.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل ذیحسابان دستگاه های اجرایی کشور به سه هزار نفر بالغ می شوند، تصریح کرد: این باید به معنای استقرار سه هزار مامور صرفه جویی و حفاظت از اموال مردم در دستگاه های اجرایی باشد.

دژپسند افزود: ذی حساب به معنای نماد تخصیص بهینه اقتصادی، مدیریت بهینه دارایی و انضباط مالی و اداری است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ذیحسابان حافظ و امین مردم در مدیریت بیت المال و مدیران جهادی در مدیریت هزینه هستند. این امر به خصوص در شرایطی که دشمن با تمام قوا و رفتارهای غیر خردمندانه و کاملا نامتعارف به دنبال انسداد منابعی است که می شود دولت را به واسطه آن مدیریت کرد، اهمیت دو چندانی می یابد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: همان طور که با کاهش درآمد خانوار، هزینه های آن لزوماً کاهش نمی یابد، هزینه های دولت نیز که در زمان وفور درآمدهای نفتی افزایش پیدا کرده بود، با کاهش این درآمدها کاهش نمی یابد. اینجا نقش ذیحسابان در کاهش هزینه ها بسیار حیاتی است، گر چه باید متذکر شوم، این عمل نه با سرکوب هزینه ها، بلکه با مدیریت هوشمندانه آن قابل انجام است.

دژپسند با بیان اینکه در اقتصادی که بودجه آن مبتنی بر نفت و نه مالیات است، ذیحساب، دو نقش «رعایت وظایف قانونی» و«امانتداری مردم» را به دوش می کشد، اظهار داشت: حقیقتی که نباید به آن بی توجه بود این است که در اقتصاد مبتنی بر نفت، آثار هزینه های اضافی دولت، به طور مستقیم به مردم نشان داده نمی شود و در حقیقت نوعی مالیات پنهان به مردم تحمیل می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی، ذیحساب، نمایندگی مردم را در دولت بر عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید