بزرگترین رکورد ثبت شده در اشتغال زایی در تاریخ کانادا

کدخبر: ۲۸۳۲۰۳
اقتصاد نیوز: در ماه اوریل برای بیش از ۱۰۷ هزار نفر در کانادا اشتغال زایی شده است.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مرکز آمار کانادا در گزارش جدید خود از ثبت رکورد جدید اشتغال‌زایی در این کشور خبر داده و اعلام کرده است: در ماه آوریل برای بیش از ۱۰۷ هزار نفر شغل ایجاد شده است که این اشتغال زایی به ویژه برای جوانان و افراد مسن بالای ۵۵ سال دارای روند نیرومندی بوده است. این بزرگ‌ترین رکورد ثبت شده در دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا از زمان ثبت آمار اشتغال این کشور در سال ۱۹۷۶ است.

این آمار می‌تواند مایه دلگرمی سرمایه‌گذاران و معامله گرانی باشد که در ماه‌های اخیر با توجه به کاهش رشد اقتصادی کانادا نگران وقوع رکود در این کشور شده بودند. این خبر می‌تواند هم چنین به کمک جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای انتخابات پیش روی این کشور بیاید. نیمی از مشاغل ایجاد شده به تنهایی در ایالت اونتاریو ثبت شده است که در خود اوتاوا پایتخت و تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا را در خود جای داده است.

پس از اونتاریو، ایالت کبک با ۳۸ هزار اشتغال زایی در رده دوم قرار گرفته است و نرخ بیکاری آن به ۴.۹ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ ثبت شده بیکاری در این ایالت فرانسوی زبان محسوب می‌شود. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله کانادایی نیز به لطف اشتغال زایی ۴۷ هزار نفری در ماه آوریل به ۱۰.۳ درصد رسیده که پایین‌ترین نرخ ثبت شده است.

اوری شنفلد، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه " سی آی بی سی" گفت: برای اقتصاد کانادا رقم زیادی است. ناگهان بسیاری از جوانان کانادایی تصمیم گرفتند که به کار نیاز دارند و به افزایش میزان اشتغال‌زایی ماه اوریل کمک زیادی کردند.

با این حال شمار زیادی از اقتصاددانان هشدار داده‌اند نباید خیلی به آمارهای یک ماه امیدوار بود و باید منتظر روند طولانی مدت برای ارزیابی پیامدهای کاهش نرخ بیکاری باشیم. سال گذشته اقتصاد کانادا ۴۲۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که از نرخ رشد جمعیت این کشور بیشتر است.

در ماه آوریل برای ۲۴ هزار فرد ۲۵ تا ۵۴ ساله نیز اشتغال‌زایی صورت گرفته است. خرده فروشی با ایجاد ۳۲ هزار فرصت شغلی بزرگ‌ترین محرک روند ماه آوریل بوده است و پس از آن نیز بخش ساخت و ساز قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید