تولید مینی بوس و میدل باس 92 درصد کاهش یافت

کدخبر: ۲۸۳۲۲۴
اقتصاد نیوز: طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ایران، تولید خودرو در مدل مینی‌بوس و میدل‌باس کاهش ۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در فروردین ماه سال جاری تولید مینی‌بوس و میدل‌باس از ۸۷ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به هفت دستگاه رسیده که افت ۹۲ درصدی این نوع خودرو را در مقایسه این دو مدت مشابه نشان می‌دهد.

بر این اساس، مینی‌بوس و میدل باس در شرکت‌های پیشرو دیزل آسیا، هوراند خودرو دیزل، گروه بهمن و سروش دیزل مپنا با کاهش ۱۰۰ درصدی تولید در فرودین ماه سال جاری همراه بوده است. به ترتیب شرکت پیشرو دیزل در فروردین ماه سال گذشته ۴۴ دستگاه، هوراند خودرو دیزل ۴۱ دستگاه، گروه بهمن یک دستگاه و سروش دیزل مپنا، ۳۷ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید کرده‌اند که با توجه به تولید صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری افت تولید ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

پس از آن شرکت عقاب افشان با تولید چهار دستگاه در فروردین ماه امسال نسبت به پنج دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، کاهش تولید ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

در مقابل تنها شرکت ایران‌خودرو دیزل است که در مدت مورد بررسی، رشد تولید در زمینه تولید مینی‌بوس و میدل‌باس داشته است. این شرکت در فروردین ماه امسال با تولید سه دستگاه رشد تولید ۵۰ درصدی داشته است؛ چراکه در مدت مشابه سال گذشته دو دستگاه از این محصول تولید کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید