رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ: ارز کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی ماند

کدخبر: ۲۸۳۳۴۴
اقتصادنیوز: رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ گفت: ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی می‌ماند.
 

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آنا از وزارت ارشاد، حسین انتظامی گفت: در جلسه‌ای که امروز به همت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با کاغذ از جمله وزیر فرهنگ و رئیس بانک مرکزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات تشکیل شد، پیشنهاد مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت بررسی شد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مسئله کاغذ حوزه فرهنگ مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان ۴۲۰۰ تومانی باقی بماند.
وی درباره سایر مصوبات این جلسه که به ریاست جهانگیری تشکیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این کاغذها تأکید شد. همچنین قرار شد کاغذهای موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.

رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ افزود: در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید کاغذ توسط کارخانجات داخلی به عنوان یک سیاست مبنایی تأکید شد.

انتظامی در عین حال از جمع بندی جلسه برای برخورد جدی با واردکنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به مأموریت ویژه دستگاه‌های نظارتی، افزود: مقرر شد با افرادی که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ‌ آزاد توزیع و یا انبار کرده‌اند با جدیت برخورد شود.

وی با قدردانی از نگاه راهبردی جهانگیری و مساعدت رئیس بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که با این تصمیمات فوری، التهاب بازار کاغذ فروکش خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید