رکوردشکنی تورم در هند

کدخبر: ۲۸۳۴۴۴
اقتصاد نیوز: گزارش‌های دولت هند نشان می‌دهد که تورم در این کشور در ماه آوریل به بالاترین سطح شش ماه گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ فعالان اقتصادی هند هشدار داده‌اند که احتمال افزایش بیشتر تورم در ماه‌های آینده بازهم وجود دارد، چرا که ظرفیت مازاد تولید کارخانه‌های هندی به پایین‌ترین سطح هفت سال اخیر رسیده‌ و هرگونه کاهش بارندگی در تابستان امسال می‌تواند قیمت مواد غذایی را به اوج برساند.

تورم سالانه کالاهای مصرفی در هند در ماه آوریل ۲.۹۲ درصد اعلام شده که نسبت به رقم ۲.۸۶ درصدی اعلام شده در ماه پیش از آن، افزایش داشته است، هرچند هنوز اندکی کمتر از پیش‌بینی تحلیل گران است.

نظرسنجی رویترز از فعالان اقتصادی هند درباره پیش‌بینی نرخ ارز پیشتر به عدد ۲.۹۷ درصدی برای تورم این ماه هند رسیده بود. با وجود افزایش نسبی تورم هند در ماه‌های اخیر، همچنان نرخ تورم نسبت به دوره اوج خود در نوامبر ۲۰۱۳ که در سطح ۱۲ درصد قرار داشت در سطوح به‌ مراتب پایین‌تری قرار دارد.

از سوی دیگر، ‌ در حالی‌ که کاهش تورم به وضعیت اقتصاد هند کمک می‌کند، کاهش درآمد مزارع و نرخ بی‌سابقه بیکاری باعث کاهش سطح تقاضا و رشد اقتصادی در هند شده است. براساس برآوردهای دولت هند، اقتصاد این کشور در بازه سه‌ماهه ژانویه تا مارس امسال از رشدی بالغ بر ۶.۵ درصد برخوردار بوده که نسبت به رشد پایین شش‌ماهه دوم سال قبل هم کمتر بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید