چین: آمریکا هزاران فرصت شغلی را به خطر انداخته است

کدخبر: ۲۸۴۶۶۲
اقتصادنیوز: شرکت مخابراتی هواوی چین با صدور بیانیه ای به آمریکا هشدار داد اقدام آن کشور در ممنوع و محدود کردن دسترسی به بازار آمریکا، شرکت های آمریکایی و هزاران فرصت شغلی در آن کشور را به مخاطره انداخته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا, در این بیانیه آمده است تلاش آمریکا این است که با مشکل تراشی برای هواوی اروپایی ها را نیز از این شرکت دور کند تا بتواند خودش بر فناوری نسل پنجم پرسرعت شبکه اینترنت تسلط داشته باشد.
این در شرایطی است که برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان نسبت به اقدامات آمریکا هشدار داده اند و افزوده اند که اروپا نباید درگیر منازعات چین و آمریکا شود.
آمریکا در هفته ای که گذشت اعلام کرد هواوی و 68 شرکت دیگر وابسته را از دسترسی به بازار آمریکا منع می کند و خرید تجهیزات آمریکایی را برای آنها غیرممکن می سازد.
هواوی یکی از خریداران بزرگ تجهیزات از آمریکا و از پیشروهای فناوری نسل پنجم در دنیا است اما جلوگیری از ورودش به بازار آمریکا می تواند برایش بسیار پرچالش باشد.
این شرکت در بیانیه خود آورده است آمریکا با این کار زنجیره همکاری های مخابراتی و ارتباطی جهان را به خطر می اندازد و باعث می شود تا شرکت های آمریکایی متضرر شوند و هزاران شغل در آن کشور به خطر بیفتد این تصمیمی است که هواوی با آن مقابله خواهد کرد.
این شرکت تاکید کرده است برای برون رفت از این وضعیت هر تلاشی را بکار خواهد گرفت اما آمریکا تاکید دارد که تجهیزات هواوی برای امنیت آمریکا پرمخاطره است.
شاخص سهام شرکت های نیمه هادی در آمریکا پس از تصمیم این کشور که از روز جمعه احتمالا اجرایی شده است، کاهش چشمگیری داشت سهام شرکت شیلینکس بیش از 7 درصد و سهام لومنتوم هولدینگ 11.5 درصد کاهش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید