مظنه رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی در پایتخت+جدول قیمت

کدخبر: ۲۸۴۷۰۸
اقتصادنیوز: رشد شدید اجاره‌بها در سال گذشته به دنبال چند نوبت جهش قیمت مسکن سبب شده اجاره آپارتمان‌های نقلی در تهران دیگر به سادگی سال‌های قبل نباشد و اقامت در تهران برای کسانی که به دلیل تحصیل، کار و نظایر آن ناگزیر به اجاره ملک در تهران هستند، بسیار پرهزینه شده است.
مظنه رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی در پایتخت+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، رشد شدید بهای تملک و اجاره مسکن در طول یک سال اخیر تهران را شبیه بسیاری از کلان‌شهرهای مهم دنیا به گران‌ترین شهر کشور برای اقامت تبدیل کرده است و این روزها حتی رهن و اجاره یک آپارتمان ۴۰ مترمربعی در بسیاری از محله‌های متوسط و بعضا متوسط رو به پایین هم نیازمند پرداخت چند ده میلیون تومان ودیعه و اجاره‌بهای میلیونی است.

نگاهی به اجاره‌بهای پیشنهادی مالکان آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی که موجر املاک با حداقل متراژ مناسب سکونت هستند، نشان می‌دهد آنها طالب اخذ اجاره بیشتری از مستاجران هستند. به‌عنوان مثال آپارتمان ۵۲ مترمربعی ۹ سال ساخت با آسانسور و پارکینگ واقع در خیابان سبلان جنوبی که سال گذشته به بهای ۶۰ میلیون تومان رهن و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه در اختیار مستاجر قرار گرفته بود، امسال به بهای ۷۰ میلیون تومان ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان اجاره فایل شده است.

نکته قابل توجه این است که تعداد آپارتمان‌های رهن کامل در این گروه متراژی بسیار اندک و نزدیک به صفر است، در عوض اغلب موجران بر دریافت حداقل یک میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه اصرار دارند و حاضر به دریافت ودیعه‌های پایین در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به این ترتیب هستند. در حال حاضر عموم ودیعه‌های پیشنهادی این گروه متراژی در بازار مسکن بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون و اجاره‌بها نیز بر اساس موقعیت و ارزش ملک عموما بین چند صد هزار تا ۵/ ۲ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

07-02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید