انتقاد شدید چین از آمریکا بر سر شکست مذاکرات تجاری دو کشور

کدخبر: ۲۸۵۰۲۲
اقتصاد نیوز: برای نخستین بار سخنگوی وزارت خارجه چین به صراحت از متوقف شدن روند توافق تجاری این کشور با آمریکا خبر داد و منفعت طلبی واشنگتن را علت آن معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ 'لوکانگ' روز چهارشنبه در پکن در جمع خبرنگاران تاکید کرد آمریکا به دنبال حصول برخی از منافع بسیار غیرمنطقی است و همین موجب شد تا طرفین برای رسیدن به توافق تجاری با مانع مواجه شوند.

این نخستین واکنش یک مقام رسمی دولت چین پس از پایان 11 دور گفت و گوی تجاری دو کشور در آمریکا و چین برای رسیدن به توافق تجاری و پایان نبرد تعرفه ها بود.

وی گفت که پس از 11 بار مذاکرات تجاری نهایتا کار به شکست انجامید و علت آن هم این بود که آمریکا فشار حداکثری وارد می کند و به دنبال کسب منافع یکجانبه غیرمنطقی است.

این سخنگو درباره اظهارات مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه نزدیک بود توافق حاصل شود ولی بخاطر پکن مذاکرات به نتیجه نرسید، گفت: آمریکا همیشه می گوید یک توافقی هست که البته مایل است به همان برسد اما از دیدگاه چین اصلا چنین توافقی وجود نداشته است.

وی تاکید کرد که وقتی بازارها متشنج می شود و در آمریکا و کشورهای دیگر مشکلات تجاری پیش می آید، آمریکا خیلی زود سعی می کند افکار عمومی را منحرف کرده و دیگران را مقصر مشکلات معرفی کند که البته این سیاست همواره شکست می خورد.

سهنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد که مذاکرات تجاری دو کشور فقط در صورتی به نتیجه و موفقیت می رسد که بر اساس منافع و احترام و اعتماد متقابل باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید