پیش بینی وقوع تگرگ در سه استان + جدول

کدخبر: ۲۸۵۰۳۸
اقتصاد نیوز: براساس نقشه‌های هواشناسی امروز در استان‌های شمال شرقی و بخش‌های شرقی سمنان احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز برای نیمه شرقی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود که این شرایط بویژه در شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌های شرقی سمنان وجود دارد. همچنین پیش بینی می‌شود در این روز دمای هوا در شمال شرق کشور حدود ۶ تا ۸ درجه کاهش یابد.

روز پنج شنبه بویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی و شمال غرب کشور خواهیم بود که در استان‌های کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است. روز جمعه برای بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و برای استان‌های واقع در شمال شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

از بعداز ظهر و اوایل شب روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه برای نوار شرقی، بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که برای مناطق شرقی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و طی روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید