ضعف رشد اقتصادی آلمان پا برجاست

کدخبر: ۲۸۵۱۲۸
اقتصادنیوز: بانک مرکزی آلمان از باقی ماندن نرخ رشد اقتصادی این کشور در سطوح پایین خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، بانک مرکزی آلمان انتظار دارد تا نرخ رشد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال نیز در سطوح پایین باقی بماند. اقتصاد آلمان که در سه ماهه سوم سال گذشته رشد منفی و در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد صفر را تجربه کرده بود برای بازگشتن به رشد پایدار سال‌های قبل با مشکلات زیادی مواجه شده است.

بوندس بانک آلمان با اشاره به این که روند کلی اقتصاد آلمان چندان امیدبخش نیست پیش بینی خود از متوسط رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را به ۰.۵ درصد کاهش داده است. با این حال این روند به تدریج بهبود خواهد یافت به‌گونه‌ای که بانک مرکزی آلمان پیش بینی کرده است متوسط نرخ رشد اقتصادی آلمان در سال آینده به ۱.۵ درصد برسد.

پیش از بانک مرکزی آلمان، کمیسیون اروپا با بیان این که جنگ تجاری و کاهش تقاضای چین برای واردات محصولات آلمانی باعث ایجاد تنگناهای جدیدی در اقتصاد آلمان خواهد شد، رشد امسال بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را تنها ۰.۵ درصد پیش بینی کرد که در صورت تحقق، دومین رشد اقتصادی ضعیف در بین کشورهای عضو منطقه یورو پس از ایتالیا خواهد بود.

لارس فلد، عضو انجمن نخبگان اقتصاد آلمان گفت این کشور در تلاش برای فرار از رکود، غلبه بر بحران بدهی و مدیریت بحران بخش بانکی خود است. از آن جا که آلمان و فرانسه بزرگ‌ترین تأمین کنندگان مالی ایتالیا هستند، درخواست دولت این کشور از برلین و پاریس برای بخشیدن بدهی‌های رم می‌تواند علاوه بر لطمه به اعتبار ایتالیا، مشکلاتی را برای این دو کشور ایجاد کند.

لارس با اشاره به مشکلات بخش بانکی می‌افزاید: به نظر می‌رسد باید خود را آماده یک بحران دیگر در منطقه یورو کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید