بی توجهی فرانسه به ممنوعیت تجارت با هوآوی

کدخبر: ۲۸۵۱۳۱
اقتصادنیوز: وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد که کشورش قصد ندارد شرکت هوآوی را در چارچوب ممنوعیت های تجاری آمریکا مورد هدف قرار دهد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه رادیویی «یوروپ 1» فرانسه اعلام کرد «برونو لومر» روز چهارشنبه گفت که ما این شرکت(هوآوی) یا شرکت دیگری را هدف قرار نخواهیم داد. امروز اپراتورهای بسیاری در حال کار بر روی فناوری 4G با هوآوی هستند.

او که با «فرانس اینفو» گفت و گو می کرد افزود: فرانسه غول مخابراتی چین هوآوی را که از سوی آمریکا برای تجارت ممنوع شده است، در حالی که تضمین کننده حق حاکمیت خود بوده و دسترسی های فرانسه به بهترین فناوری ها را دربرگیرد، سیبل قرار نمی دهد.
او گفت که 'موضع ما از آمریکایی ها در این موضوع متفاوت است.'
لومر همچنین تصریح کرد: 'ما می خواهیم بهترین خدمات فناوری برای شرکت ها و افراد در فرانسه را تضمین کنیم.'
وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که هواوی و 70 شرکت وابسته به آن را به فهرست سیاه خود موسوم به «فهرست موجودیت» اضافه می کند؛ اقدامی که مانع از فروش قطعات توسط شرکت های آمریکایی به هواوی می شود و تنها در صورت صدور مجوز از سوی دولت آمریکا اینگونه مراودات را امکان پذیر خواهد کرد.
ممنوعیت جدید علیه هواوی باعث شد تا گوگل اعلام کند مجوز اندروید این شرکت را لغو می ‌کند و سازندگان پردازنده مانند کوالکام و اینتل نیز رابطه تجاری خود با این شرکت چینی را قطع کردند.
هواوی در واکنش به این اقدام در بیانیه ‌ای به مشتریانش اطمینان داد که با وجود این موضوع به خدمات رسانی و پشتیبانی از آنها ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید