کاهش بزرگ سود غول‌های نفتی جهان در سه ماهه نخست سال 2019

کدخبر: ۲۸۵۹۹۴
اقتصادنیوز:‌ سود خالص ۱۲ شرکت نفتی بزرگ جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۴.۴ درصد کاهش به ۲۳.۶ میلیارد دلار سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آناتولی، بر این اساس در دوره ژانویه تا مارس امسال درآمد شرکت‌های آمریکایی اکسان موبیل، شورون، کونوکو فیلیپس، هالی برتون، شلوم برگر و بیکر هوگز، شرکت نفتی هلندی رویال داچ شل، شرکت بریتیش پترولیوم انگلستان، توتال فرانسه، انی ایتالیا، روس نفت روسیه و اکینور نروژ ۴.۶ درصد کاهش یافته و به ۳۹۳.۵ میلیارد دلار سقوط کرده است.

این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته ۴۱۲.۶ میلیارد دلار ثبت شده است.

سود خالص این شرکتها در دوره مذکور امسال نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد کاهش یافته و به ۲۳.۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که شرکتهای مذکور در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۴.۷ میلیارد دلار سود خالص داشته اند.

شرکت نفتی رویال داچ شل در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیارد دلار سود خالص داشته که بیشترین میزان سود در میان شرکت‌های نفتی مذکور است. شرکت توتال با ۳.۱۱ میلیارد دلار و شورون با ۲.۶۵ میلیارد دلار سود خالص به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

شرکت نفتی رویال داچ شل با ۸۵.۶۶ میلیارد دلار، شرکت بریتیش پترولیوم انگلستان با ۶۷.۴۱ میلیارد دلار و شرکت آمریکایی اکسان موبیل با ۶۳.۶۲ میلیارد دلار در این دوره به ترتیب بیشترین درآمد را کسب کردند.

مهم ترین عامل کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی افزایش میزان تولید جهانی است. بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید جهانی نفت خام در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به طور متوسط روزانه ۹۱.۵۲ میلیون بشکه بوده که امسال با ۳.۲ درصد افزایش به روزانه ۹۴.۴۲ میلیون بشکه رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید