در صنایع پایین دستی به خودکفایی 80 درصدی رسیدیم

کدخبر: ۲۸۷۲۱۸
اقتصادنیوز: عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت در حوزه صنایع پایین دستی به خودکفایی ۷۰ الی ۸۰ درصدی رسیده‌ایم، اما از سوی دیگر در تولید تجهیزات صنایع بالادستی همچنان نیاز به تلاش بیشتر داریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رضا خیامیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط تولیدکنندگان تجهیزات نفتی گفت: سازندگان تجهیزات صنعت نفت تمام تلاش خود را می‌کنند که در شرایط حال حاضر اقتصادی بتواند نیاز‌های صنعت نفت را برطرف کرده تا تجهیزات از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شود.


وی افزود: مدیران نفتی که پیش از این به دنبال خرید تجهیزات خارجی بودند در شرایط حال حاضر متقاضی کالای داخلی هستند که این مسئله تقاضا را برای بازار داخلی افزایش داده؛ گفتنی است استقبال از محصولات داخلی می‌تواند در کنار فعالیت کامل پروژه‌های داخل به نفع تولیدکنندگان تمام شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: حمایت و توجه از صنعت نفت به ویژه در بحث تامین منابع مالی می‌توانند اجرای پروژه‌های نیمه تمام این صنعت را به همراه داشته باشد که این موضوع حجم وسیعی کار را به دست پیمانکاران داخلی سپرده که نتیجه نهایی آن اشتغال خواهد بود.

خیامیان تصریح کرد: طبق قانون حداکثر استفاده از توان شرکت‌های ایرانی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، بیش از ۵۰ درصد کالا‌ها باید توسط شرکت‌های ایرانی تامین شود که در حال حاضر تولیدکنندگان بیش از این میزان امکان تولید و تامین تجهیزات را دارند.

وی بیان کرد: در تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع پایین دستی بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم، اما از سوی دیگر در صنایع بالادستی با ضعف‌هایی مواجه هستیم که تولیدکنندگان باید در این زمینه بیشتر کار کنند تا به خودکفایی برسیم.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خصوص استفاده از ظرفیت‌های موجود در پروژه‌هایی که تجهیزات آن‌ها عمر بالایی دارند و یا به مرحله فرسودگی رسیدند، گفت: شیوه نامه‌ای از سوی وزیر نفت در مسئله تعمیرات در صنعت نفت ابلاغ شده و در کنار آن بر روی مسئله نگهداری از تجهیزات نیز تاکید شده، زیرا نگهداری از تجهیزات موجود بسیار حائز اهمیت است.

خیامیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعمیراتی برای حفاظت از تجهیزات صنعت نفت تشکیل شده تا این شرکت‌ها با برنامه‌های سازمان یافته پروژه‌ها را در دوره‌های زمانی مشخص، ساماندهی شده و یکپارچه انجام دهند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید