مترو سازان کشور بدهکار هستند

کدخبر: ۲۸۸۰۹۸
اقتصادنیوز: رئیس شورای شهر کرج ارزش کار انجام‌شده در متروی کرج را سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالبه عمومی مردم مترو است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، عباس زارع ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر که به بررسیلایحه شهرداری در خصوص تأمین اعتبار برای پروژه مترو اختصاص داشت، با اشاره به راه‌اندازی یکی از خطوط متروی شیراز، اظهار کرد: راه‌اندازی این خط تأثیری بر کاهش ترافیکنداشته و بسیاری از واگن‌ها خالی می‌رود اما قطعاً این خط تا پنج سال آینده نقش تأثیرگذاری در کاهش ترافیک شیراز خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص پروژه‌های مانند مترو باید آینده‌نگر باشیم، گفت: در استانبول نیز از سال‌های بسیار دور مترو ساخته‌شده و تاکنون توسعه این سیستم حمل‌ونقل عمومی دنبال شده است.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه بابیان اینکه ساخت متروی کرج را آغاز کرده‌ایم، گفت: ارزش کار انجام‌شده در متروی کرج سه هزار میلیارد تومان است یا باید این سه هزار میلیارد تومان را نادیده بگیریم یا این پروژه باید به‌جایی برسد که آیندگان از آن بهره ببرند.

زارع اضافه کرد: قطعاً هر قسمتی از مترو به مرحله بهره‌برداری برسد قرار نیست در کوتاه‌مدت معضل ترافیک کرج را کاهش دهد، مترو در درازمدت دوای درد این کلان‌شهر است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه تقاطعات بسیاری در شهر ساخته‌شده ولی کسی آن‌ها را نمی‌بینید، گفت: مطالبه عمومی مردم مترو است.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه مترو سازان کشور بدهکار هستند، گفت: شهرداری شیراز بیش از سه هزار میلیارد تومان بدهکار است که بخش قابل‌توجهی از این بدهی مربوط به پروژه مترو است، شهرداری مشهد پروژه مترو را با اوراق مشارکت پیش برده است و بدهکار است.

زارع به وضعیت متروی پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران نیز پروژه مترو را به تسهیلات پیش برده و بدهکار است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی پروژه متروی کرج، خطاب به شهردار، گفت: اعضای شورای شهر معتقدند که ما باید موضوعات و چالش را واقعی ببینیم و در حوزه منابع مالی پاسخگو باشیم.

رئیس شورای شهر کرج به مسئله اعتمادسازی اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم قطعاً حمایت شورا از پروژه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید