چراغ سبز حافظ روشن ماند

کدخبر: ۲۸۸۷۲۲
اقتصادنیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۲ هزار و ۷۳۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۳۳ هزار و ۳۵۲ واحد رسید.
چراغ سبز حافظ روشن ماند

به گزارش ذاقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ براساس معاملات امروز پنج میلیارد و ۹۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال در ۳۹۰ هزار نوبت داد و ستد شد و شاخص کل (هم وزن) با ۸۷۲ واحد افزایش به ۵۸ هزار و ۱۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۹۹ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۹۱۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲ هزار و ۸۸۵ واحد افزایش به رقم ۲۶۴ هزار و ۵۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۴۷ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۲۹۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۷۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۳۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۲۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۰۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۱۷۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۵۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۴۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند، درحالی که نماد فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۳۶ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۸۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۳ واحد و پتروشیمی فجر (بفجر) با ۴۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، ایران ارقام، ماشین سازی اراک و گروه پتروشیمی س. ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه بانک‌ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۹۵۶ واحد ثابت ماند. در این بازار ۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) و پالایش نفت لاوان (شاوان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید