وام مسکن مهر ۵۰ میلیون تومان می شود؟

کدخبر: ۲۹۰۲۰۴
اقتصادنیوز: در حالی قرار است پرونده واحدهای مسکن مهر فاقد مسئله امسال مختومه شود که خبر می‌رسد با هدف تحقق وعده دولت، احتمالا وام این طرح در برخی شهرها به ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
وام مسکن مهر ۵۰ میلیون تومان می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، قرار است پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده در کشور که تعداد آنها 500 هزار واحد اعلام شده تا پایان امسال به اتمام برسد. طی 7 ماه اخیر حدود 80 هزار واحد  از این طرح یعنی ماهانه حدود 11400 واحد به اتمام رسیده و افتتاح شده است.

تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای طرح مسکن مهر در برخی مناطق کشور با کمبود منابع مالی مواجه است؛ برای حل این مشکل به خصوص در شهرهای جدید با اتکا به منابع داخلی تلاش‌هایی صورت گرفته است. اما به نظر می‌رسد این راهکار نتوانسته تمام مشکلات را حل کند،‌ چرا که گفته می‌شود وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش وام مسکن مهر در برخی مناطق از 40 به 50 میلیون تومان است.

با این کار احتمالا پرونده مسکن مهرهای بدون مسئله بسته خواهد شد، اما باید به این نکته توجه شود بار بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر بر دوش متقاضیان این طرح قرار می‌گیرد که عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند. طی ماه‌های گذشته گفته می شد قرار است وام مسکن مهر در برخی شهرهای جدید به 45 میلیون تومان افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید