پنهان‎کاری بی سابقه شرکت هواپیمایی بوئینگ؛ بیش از ۴۰۰ خلبان شکایت کردند

کدخبر: ۲۹۰۵۳۲
اقتصادنیوز- بیش از ۴۰۰ خلبان از شرکت هواپیمایی بوئینگ به دلیل پنهان کاری در نقایص موجود در طراحی هواپیما‌های ۷۳۷ مکس شکایت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان،  شرکت بوئینگ تولید کننده هواپیما‌های آمریکایی، شکایت گروهی از خلبانانی را دریافت کرده که نشان می‌‎دهد این شرکت نقایصی را که در طراحی هواپیما‌های ۷۳۷ مکس وجود داشته پنهان کرده است.


به گزارش نیو دیلی، بر اساس شکایت صورت گرفته به دست بیش از ۴۰۰ خلبان، شرکت هواپیمایی بوئینگ در مخفی کردن نقایص موجود در طراحی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که بی سابقه نیز بوده دخالت داشته است.
 
این پنهان کاری به بهای سقوط مرگبار ۲ هواپیما در فاصله زمانی کمتر از ۶ ماه و زمین‎گیر شدن پرواز این نوع از هواپیما در سراسر جهان تمام شده است.

اسناد و مدارک دادگاه حاکی از آن است پس از زمین‎گیر شدن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، شمار بسیاری از خلبان‌ها خسارت مالی قابل توجهی را متحمل شده‎اند و همچنین تحت تاثیر خسارات اقتصادی و غیر اقتصادی قرار گرفته‎اند.

این شکایت به این موضوع که پنهان کاری شرکت هواپیمایی بوئینگ، میلیون‌ها دلار خسارات برای خدمه پرواز و مشتریان به جای گذاشته، پرداخته است.

گفته می‎شود شکایت خلبان‌ها در ماه اکتبر در دادگاهی در شیکاگو رسیدگی می‌شود.

بیش از ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در چندین کشور‌ پس از سقوط مرگبار ۲ هواپیما و گرفتن جان ۳۴۶ سرنشین و خدمه پرواز زمین‎گیر شدند.

این شرکت آمریکایی ماه گذشته اذعان کرد که می‌بایست نقایص موجود در نرم افزار آموزشی خلبان‌ها رفع می‌شده، اما این در حالی است که شرکت بوئینگ اعلام نکرد چه زمانی متوجه نقایص شده و اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی را متوجه این نقایص کرده‎اند یا خیر.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید