تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی در ادارات تهران

کدخبر: ۲۹۱۳۱۱
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه طرح تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی ادارات آغاز شده است، گفت: تاکنون 300 هزار لامپ مهتابی قدیمی ادارات شناسایی شده است که باید به مرور تامین و با لامپ های LED تعویض شوند.
تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی در ادارات تهران

به گزارش اقتصادنیوز، حسین صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که بر اساس مصوب شورای اقتصاد قرار بود طرح تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی تعویض شود آیا در تهران این اقدام آغاز شده است گفت: پس از ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی (فلورسنت) ادارات در کل کشور، شرکت توزیع برق استان تهران نیز بر همین اساس طرح شناسایی، تامین و تعویض لامپ‌های مهتابی قدیمی ادارات را آغاز کرد که تاکنون 300 هزار لامپ مهتابی قدیمی در ادارات شناسایی شده و به مرور تامین و با لامپ های LED تعویض خواهد شد.

صبوری ادامه داد: به هر حال این برنامه در تهران آغاز شده است که شامل شناسایی مراکز دولتی و حتی صدا و سیما است و قرار است لامپ‌های جدید جایگزین لامپ‌های قدیمی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تاکید کرد: این برنامه تعویض لامپ‌های قدیمی با اعتبارات داخلی شرکت در حال انجام است و یک تیم در شرکت توزیع برق تهران در حال شناسایی در ادارات دولتی برای اجرایی کردن این طرح هستند.

وی گفت: با توجه به این که بخش قابل توجهی از مصرف برق تهران، ناشی از فعالیت ادارات است، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، تمام تلاش خود را به منظور افزایش بهره وری مصرف برق در این بخش با همکاری دستگاه‌های اجرایی و از طریق به کارگیری طرح‌های گسترده فنی و فرهنگی، به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: پیش بینی می شود تعویض لامپ‌های فلورسنت ادارات با نمونه‌های فوق کم مصرف LED بتواند نقش موثری در کنترل پایداری شبکه برق تهران به ویژه در فصل تابستان و همچنین آثار مثبت زیست محیطی برای این کلان شهر، به همراه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید