تغییر ساعت کار ادارات چه مقدار صرفه‌جویی دارد؟

کدخبر: ۲۹۱۳۲۸
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی استان 20 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده که باید به 42 مگاوات برسد.
تغییر ساعت کار ادارات چه مقدار صرفه‌جویی دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، رضا غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس ابلاغ استانداری مازندران از 25 خرداد تا پایان مرداد ماه ساعات کاری ادارات استان به 6:30 تا 13:30 تغییر یافت.

وی افزود: طی این مدت 20 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده که باید به 42 مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اضافه کرد: 13:30 پایان ساعت کاری ادارات باید باشد ولی بانک‌ها تنها درب‌ها را به روی مردم می‌بندند و برخی ادارات نیز به دیزل مجهز هستند با ما همکاری نمی‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: 13:30 به‌معنای پایان ساعت کاری باشد و تمام لوازم سرمایشی باید خاموش باشد ولی هنوز همکاری لازم در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

غفاری تصریح کرد: طی گذشت 6 روز از آغاز تابستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 تا 32 درصد افزایش بار داشتیم که انتظار داریم باتوجه به تعطیلی روز شنبه، حضور مسافران در استان و افزایش مصرف مردم بحث مدیریت را مدنظر داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم کولرهای خود را روی دمی 24 تا 26 درجه تنظیم کرده و استفاده از لوازم پرمصرف را به ساعات کم‌باری ابتدا و اواخر شب موکول کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: موضوع دیگر اینکه در روزهای گرم سال استفاده از نور طبیعی به‌جای لامپ است.

غفاری با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم، گفت: تمام سعی ما ارائه برق پایدار و مطمئن به شهروندان است و در این مهم مستلزم مدیریت بهینه مصرف برق است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید