بورس تهران در خرداد ماه ۹۸ چه حال و هوایی داشت؟+نمودار وجدول

کدخبر: ۲۹۱۵۴۶
اقتصادنیوز: آمارهای معاملات بورس اوراق بهادار تهران در خرداد ماه مشخص می‌کند که تالار شیشه‌ای در سومین ماه سال ۹۸ با رشد شاخص، ارزش بازار و حجم معاملات مواجه شده و رونق این بازار ادامه پیدا کرده است.
بورس تهران در خرداد ماه ۹۸ چه حال و هوایی داشت؟+نمودار وجدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد : ارزش بازار در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۷۲۰.۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصد افزایش یافت و از ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال به ۸.۹۳۳.۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

 

ارزش و حجم معاملات

بر اساس این گزارش، طی ۱۸ روز کاری خرداد ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۸، معادل ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۲۹۶.۱۳۱ میلیارد ریال به ۲۶۷.۴۶۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۱۰.۴۷۶ میلیون سهم به ۸۳.۱۰۸ میلیون سهم معادل ۲۵ درصد کاهش یافت.

بازار اول و دوم

گفتنی است: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۲۵۴۸۴۲ میلیون سهم و ۶۷۵.۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

دفعات معاملات

افزون بر این، در خرداد ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۷ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۸ کاهش یافت و از ۷۴۰۹.۸۱۶ هزار دفعه به  ۶.۱۱۴.۳۶۱دفعه بالغ شد.

روند شاخص بورس

در همین حال، شاخص بورس در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با اردیبهشت ۹۸، به میزان ۱۹.۷۸۸ واحد برابر با ۹ درصد افزایش یافت و از ۲۱۵.۰۹۲ واحد به ۲۳۴.۸۷۹ واحد رسید.

ارزش بازار

گفتنی است: ارزش بازار در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴.۷۲۰.۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصد افزایش یافت و از ۴.۲۱۲.۷۲۶ میلیارد ریال به ۸.۹۳۳.۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

گردش معاملات

همچنین درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۹۸، به رقم ۹ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

در همین حال، میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در خرداد ماه ۹۸ به رقم ۱۶۱.۱۶۷ میلیارد ریال رسید.

لازم به ذکر است، میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۳۳ درصد بوده و نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۸ رسیده است.

جزییات عملکرد معاملات بورس در خردا ماه ۹۸

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید