آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌های مربوط به سیل اخیر / ۹۰ درصد از خسارت‌ها به منازل پرداخت شد

کدخبر: ۲۹۲۲۵۲
اقتصاد نیوز: آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌های مربوط به سیل روزهای پایانی سال ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸ استان‌های کشور در جلسه‌ای با حضور رییس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه مرتبط بررسی شد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ در این جلسه که معاونین نظارت و اتکایی و مدیرکل نظارت بر بیمه های غیر زندگی  بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، اعلام شد که تا تاریخ ۱۰تیر ماه تعداد ۹۲هزار و ۳۳۳ فقره خسارت به ۲۲شرکت بیمه گر در حادثه سیل اعلام شده که از این تعداد ۶۹هزار و ۵۵۰ مورد کارشناسی و ارزیابی شده است.

براساس این گزارش تاکنون ۹۴۵میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۶۹۳هزار و ۸۱۵ ریال به بیمه گذاران پرداخت شده است، این در حالی است که مبلغ خسارت توسط شرکت ها  بیش از یک هزار و ۹۴۲میلیارد ریال برآورد شده است.

در این جلسه اعلام شد که ۵۲ درصد خسارت ها از نظر تعداد به شرکت بیمه تجارت نو، ۱۹درصد شرکت بیمه میهن، ۱۴درصد کوثر، ۶درصد آرمان و ۹درصد به سایر شرکت ها تعلق دارد. غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که با گذشت بیش از سه ماه از وقوع سیل قاعدتا باید موضوع سیل از نظر شرکت های بیمه خاتمه یافته تلقی شود، گفت: مطابق با گزارش ها باید در پرداخت خسارت ها به مردم سرعت بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به گستردگی حادثه، خدمت رسانی باید به طور ویژه و سریع صورت پذیرد تا در کوتاهترین زمان ممکن رسما بحث تمامی پرداخت ها به اتمام برسد. رییس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از پرداخت بیش از ۹۰ درصدی  خسارت های ناشی از سیل به واحدهای مسکونی دارای بیمه نامه آتش سوزی، ابراز امیدواری کرد که الباقی خسارت ها که عمدتا در سایر رشته ها مانند مهندسی و مسئولیت بوده نیز با سرعت بیشتری پرداخت شود چرا که پرداخت خسارت ها وظیفه ای است که بر عهده ما گذاشته شده است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که در بحث فعالیت ارزیابان خسارت در خصوص حادثه های بزرگی مانند سیل اخیر باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا خسارت بیمه گذاران، واقعی ارزیابی شود.

سلیمانی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به پرداخت صددرصدی خسارتهای وارد شده به مالکان واحد های مسکونی در روزهای آتی، گفت: شرکت های بیمه موظفند که خسارتهای اعلامی  مرتبط با رشته های  مهندسی و مسئولیت را پس از ارزیابی های فنی و با رعایت موازین قانونی پرداخت کنند.

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل و نماینده های شرکت های بیمه ایران، آرمان، آسیا، تجارت نو، دانا، پارسیان، معلم و کوثر گزارش آخرین وضعیت پرداخت خسارت ها به بیمه گذاران خود را تشریح کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید