گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز پایتخت؛ تداوم آرامش قیمت‌ها

کدخبر: ۲۹۲۳۵۶
اقتصادنیوز؛ امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ بازار طلا و ارز پایتخت با ثبات نسبی و رشد اندک قیمت‌ها همراه شد. قیمت سکه در میانه کانال ۴.۵ میلیون تومانی و مثقال طلا در محدوده یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومانی قرار گرفت. قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده ۱۲۹۰۰ تومانی باقی ماند و صرافی ملی نیز نرخ رسمی خریدوفروش دلار را 50 تومان کاهش داد و نرخ رسمی یورو را بدون تغییر در محدوده 14600 تومانی نگه داشت.
گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز پایتخت؛  تداوم آرامش قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز؛ امروز چهارشنبه12تیرماه 1398 دلار از فاز کاهشی خارج شد ولی نوع حرکت آن هم چنان کم نوسان باقی ماند. دیروز شاخص ارزی 50 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 12 هزار و 940 تومان رسید.

کاهش انحراف معیار شاخص ارزی

این سومین روز پیاپی بود که قیمت دلار نوسان دو رقمی را تجربه می کرد و شدت نوسانات به بالای 100 تومان نمی رسید. در 13 روز گذشته نیز دلار تنها یک بار نوسان روزانه بالای 200 تومان را تجربه کرده است. در کنار این، بازار بیش از 20 روز است که در یک دامنه  مشخص هزار تومانی حرکت کرده است و نتوانسته است از این زندان خارج شود. در این میان شواهد آماری نیز حاکی از آن است که دامنه نوسانات دلار بسیار پایین آمده است.

انحراف معیار قیمتی دلار در سال 98 با کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته مواجه شده است و هم زمان فاصله سقف و کف قیمتی دلار در بهار 98 و حتی در ادامه تیر کمتر از 4 فصل سال 97 بوده است. در کنار این، بیشتر بررسی بازدهی فصلی دلار نیز نشان داده بود که کمترین رقم مقداری بازدهی طی 2 سال اخیر در بهار 98 به ثبت رسیده است.

انحراف معیار نرخ دلار یکی از شاخص هایی است که بررسی آن تا حدی آشکار کننده میزان نوسانات روزانه بازار در یک بازه زمانی است. هر چقدر پراکندگی قیمتی در یک بازه زمانی بیشتر باشد، عدد انحراف معیار بزرگ تر می شود و هر چقدر پراکندگی قیمتی کمتر باشد، بالطبع انحراف معیار نیز کم خواهد شد.

حداقل اختلاف سقف و کف دلار 

کف قیمتی دلار از ابتدای سال 98، 12 هزار و 600 تومان بوده است و سقف قیمتی که این ارز تجربه کرده است، حدود 15 هزار و 700 تومان ثبت شده است. این موضوع نشان می دهد که فاصله قیمتی بین کف و سقف دلار در این بازه زمانی حدود 25 درصد بوده است. این در حالی است که در فصل های گذشته میزان فاصله سقف و کف قیمت دلار بسیار بیشتر بوده استدر کنار این، یکی دیگر از شواهد آماری که نشان می دهد دلار در بهار 97 نوسان چندانی را تجربه نکرده است، میزان بازدهی آن بود. دلار در این فصل افزایش 9/1 درصدی را ثبت کرد که از لحاظ مقداری کمترین میزان از بهار 96 بود.

قیمت انواع سکه و طلا

عصر امروز در بازار طلا قیمت هر قطعه سکه امامی (طرح جدید) با نرخ 4 میلیون و 540 هزار تومان و سکه بهار آزادی (طرح قدیم) با نرخ 4 میلیون و 350 هزار تومان به فروش رسید.

همچنین امروز قیمت نیم‌سکه، 2 میلیون و 320 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک میلیون و 530 هزار تومان و سکه‌گرمی به قیمت 990 هزار تومان معامله شد.

از سوی دیگر قیمت هر مثقال طلای آبشده در بازار طلای تهران عصر امروز به یک میلیون و 863 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار عصر امروز حدود 431 هزار تومان شده است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

 به گزارش اقتصادنیوز؛ امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ بازار ارز پایتخت نوسان چندانی را تجربه نکرد. در بازار آزاد پایتخت شاخص ارزی در معاملات اولیه در محدوده ۱۲۹۰۰ تومانی معامله شد و بین 12920 تا 12950 تومان قیمت خورد.

همچنین صرافی ملی نرخ خریدوفروش یورو را تغییر نداد و یورو بین ۱۴۶۰۰ تا ۱۴۷۰۰ تومان قیمت خورد. اما دلار در صرافی ملی 50 تومان کاهش یافت و قیمت رسمی دلار بین 12650 و 12750 تومان خرید و فروش شد.

ظهر امروز در بازارهای مرزی دلار هرات ۱۲۸۴۰ تا ۱۲۸۵۰ تومان و دلار سلیمانیه 12920 تا 12940 تومان خرید و فروش شد.

در بازار دوبی نیز  قیمت حواله درهم امارات نیز ظهر تا 3500 تومان عقب رفت و سپس به 3525 تومان رسید.

* این خبر به‌روزرسانی می‌شود.
** قیمت‌های درج شده مربوط به زمان تنظیم خبر است.
*** برای اطلاع از نرخ لحظه‌ای و نمودار تغییر قیمت به صفحه بازارهای اقتصادنیوز مراجعه کنید.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید