مهمترین اولویت وزارت صمت چیست؟

کدخبر: ۲۹۲۸۸۸
اقتصاد نیوز: رحمانی با اشاره به طراحی مدلی برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، توسعه و تعمیق آن را مهم‌ترین اولویت وزارت صمت معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همه رشته‌های صنعتی و معدنی کشور مدلی برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل طراحی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح همه قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت در داخل کشور، باید به گونه‌ای کاملا روشن به افراد، گروه‌ها  یا سایر واحد‌های توانمند در تولید معرفی شوند.

رحمانی ادامه داد: برای معرفی نیازمندی‌ها در برخی گروه کالایی واحد‌های صنعتی برجسته و بزرگ باید پیشقدم شوند و در برخی دیگر انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی می‌توانند همه اقلام مورد نیاز گروه خود را وارد پروسه معرفی و اطلاع رسانی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در بخش معرفی نیازمندی‌ها و  در حوزه شناسایی و اقدام واحد‌های تولید کننده قطعات و تجهیزات مورد هدف ساخت داخل، اصل مهم پیگیری موارد تا حصول نتیجه است.

رحمانی گفت: اگر موارد به طور جدی دنبال شوند، نهال کاشته شده به زودی به ثمر خواهد نشست و شاهد تحقق واقعی خودکفایی در بسیاری از بخش‌های صنعتی خود خواهیم بود.

وی افزود: برای دستیابی به نتایج لازم از این برنامه نیاز داریم سایر دستگاه‌ها هم در تسهیل امور همراه واقعی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برخی صنایع مورد هدف اولیه طرح نهضت ساخت داخل از جمله لوازم خانگی و پوشاک، گفت: خوشبختانه در حوزه پوشاک شاهد شکوفایی کاملا محسوس در این صنعت بودیم و در حوزه لوازم خانگی هم قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم که به زودی نتایج آن در سطح بازار کاملا ملموس خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید