مهمترین اولویت وزارت صمت چیست؟

کدخبر: ۲۹۲۸۸۸
اقتصاد نیوز: رحمانی با اشاره به طراحی مدلی برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، توسعه و تعمیق آن را مهم‌ترین اولویت وزارت صمت معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همه رشته‌های صنعتی و معدنی کشور مدلی برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل طراحی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح همه قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت در داخل کشور، باید به گونه‌ای کاملا روشن به افراد، گروه‌ها  یا سایر واحد‌های توانمند در تولید معرفی شوند.

رحمانی ادامه داد: برای معرفی نیازمندی‌ها در برخی گروه کالایی واحد‌های صنعتی برجسته و بزرگ باید پیشقدم شوند و در برخی دیگر انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی می‌توانند همه اقلام مورد نیاز گروه خود را وارد پروسه معرفی و اطلاع رسانی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در بخش معرفی نیازمندی‌ها و  در حوزه شناسایی و اقدام واحد‌های تولید کننده قطعات و تجهیزات مورد هدف ساخت داخل، اصل مهم پیگیری موارد تا حصول نتیجه است.

رحمانی گفت: اگر موارد به طور جدی دنبال شوند، نهال کاشته شده به زودی به ثمر خواهد نشست و شاهد تحقق واقعی خودکفایی در بسیاری از بخش‌های صنعتی خود خواهیم بود.

وی افزود: برای دستیابی به نتایج لازم از این برنامه نیاز داریم سایر دستگاه‌ها هم در تسهیل امور همراه واقعی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برخی صنایع مورد هدف اولیه طرح نهضت ساخت داخل از جمله لوازم خانگی و پوشاک، گفت: خوشبختانه در حوزه پوشاک شاهد شکوفایی کاملا محسوس در این صنعت بودیم و در حوزه لوازم خانگی هم قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم که به زودی نتایج آن در سطح بازار کاملا ملموس خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید