رئیس کنفدراسیون صادرات: موفقیت بازار متشکل ارزی در گرو حذف تعیین قیمت در کشورهای همسایه

کدخبر: ۲۹۳۰۶۸
اقتصاد نیوز: رئیس کنفدراسیون صادرات می گوید بازار متشکل ارزی مشروط به مدیریت بازار حاشیه ای اسکناس و همچنین کوتاه کردن دست بازار کشورهای همسایه در تعیین قیمت، موفق خواهد بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ محمد لاهوتی درباره اقدامات انجام شده برای راه اندازی بازار متشکل ارزی اظهار داشت: فکر می‌کنم در صورتی که بازار متشکل ارزی قادر باشد بازار حاشیه ای اسکناس را مدیریت کرده و دست بازارهای کشورهای همسایه و همین طور برخی نقاط که در کشورهای همسایه در تعیین قیمت نقش دارند را کوتاه کند، قطعا می‌تواند در سیاست‌های کلان ارزی و تجارت خارجی، عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

وی ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از تقاضاها و درخواست‌ها در کشور برای ارز از محل تجارت خارجی است و در صورتی که بازار متشکل بتواند قیمتگذاری را به جای خارج از کشور در داخل تعیین کند، می‌تواند موفق باشد.

رئیس کمیسیون تسهیل و توسعه صادرات اتاق تهران درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: حذف ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی اجتناب ناپذیر بوده و بهتر است دولت و حاکمیت به جای این نرخ، حمایت های خود را به طور هدفمند از گروه های مشخص داشته باشند.

رئیس کنفدراسیون صادرات در حال حاضر و با وجود توزیع منابع در کشور بازهم اجناس با قیمت ترجیحی به دست گروه های هدف نمی‌رسد و منافع این موضوع نصیب عده ای افراد سودجو می‌شود که نه به عدالت اجتماعی کمک کرده و نه با اهداف عالیه دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر کمکی می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید