چینی ها بازهم با تحریم های ضدایرانی مخالفت کردند

کدخبر: ۲۹۵۴۴۵
اقتصاد نیوز: آمریکا یک شرکت دولتی چین را که پیش از این در دوران اوباما تحریم شده بود، با ادعای نقض تحریم‌های ضدایرانی هدف تحریم قرار داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در فلوریدا اعلام کرد ما پیش از این نیز گوشزد کرده بودیم که هر گونه رفتار قابل تحریم را تحریم خواهیم کرد و در این باره جدی بودیم.

این تحریم‌ها در شرایطی که جنگ تجاری میان آمریکا و چین ادامه دارد باعث تیرگی بیشتر روابط دو کشور خواهد شد.

پمپئو در بیانیه ای که بعدا منتشر شد، اعلام کرد شرکت ژوهای ژنرانگ در معاملات قابل توجه برای خرید نفت ایران پس از انقضای معافیتهای نفتی آمریکا در دوم مه، دست داشته است. این تحریم‌ها تمامی دارایی و منافع شرکت ژوهای ژنرانگ در آمریکا را مسدود می کند و یومین لی، مدیرعامل این شرکت اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارد.

سفارت چین در واشنگتن مواضع آمریکا را رد کرد و یک سخنگوی سفارت چین اظهار کرد: چین قویا با تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تحمیل قوانین داخلی این کشور بر چین و سایر کشورها مخالف است. ما از آمریکا می‌خواهیم فورا رفتار خود را اصلاح کرده و به حقوق قانونی و منافع سایرین احترام بگذارد. شرکت ژوهای ژنرانگ که عمدتا نفت ایران را خریداری می‌کند و در پکن مستقر است، پیش از این در سال ۲۰۱۲ از سوی دولت اوباما بر سر معامله با ایران تحریم شده بود. این شرکت اکنون زیرمجموعه شرکت دولتی "نام کوآنگ گروپ" است.

تحلیلگران در شرکت "کلیر ویو انرژی پارتنرز" اظهار کردند که ژوهای ژنرانگ تا حدی زیادی با سیستم مالی چین ارتباط ندارد و این امر تاثیر تحریم‌های آمریکا روی سایر نهادها و سیستمهای بانکی چین را محدود می کند.

بر اساس گزارش رویترز، برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود واشنگتن هر کشوری که به واردات نفت ایران ادامه دهد را تحریم خواهد کرد و هشدار داده بود گزارشها درباره واردات نفت ایران به چین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید