استخدام هر نیرو برای دولت چقدر هزینه دارد؟

کدخبر: ۲۹۵۷۶۹
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که استخدام هر نیرو سالانه 40 تا 45 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، جمشید انصاری ظهر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی، مجوز‌های استخدامی را منوط به تأمین اعتبار سازمان بودجه دانست و اظهار داشت: دستگاه‌هایی داریم که دو سال مجوز استخدامی دارند، اما نتوانستند بودجه لازم از سازمان برنامه‌ریزی را جذب کنند.

وی از اعلام آمادگی سازمان اداری و استخدامی کشور برای صدور مجوز استخدامی خبر داد و گفت: آمادگی داریم به هر اندازه که سازمان مدیریت بودجه و برنامه‌ریزی برای استخدام تأمین اعتبار کند، مجوز صادر کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نیاز برخی از دستگاه‌های اجرایی به سهمیه استخدامی جدید را نفی نمی‌کنم، تصریح کرد: ممکن است مدیرانی در بخش‌هایی از کشور نسبت به شرایط دولت آگاه نباشند و تعهداتی را ایجاد کنند که اجرای آن برای دولت آسان نباشد بنابراین اطلاع‌رسانی نسبت به شرح حال دولت و تغییرات سیاستی آن از ضروریات است.

انصاری با اشاره به بودجه سال جاری کشور، مطرح کرد: دولت درلایحه بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده بود بودجه سال جاری را ۴۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف کرد که با صلاحدید نمایندگان درآمد‌های جدیدی تعریف و بودجه مصوب دولت در سال جاری به ۴۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باید براساس آنچه دولت به استاندار ابلاغ کرده و با حساسیت ویژه‌ای انجام شود، تبیین کرد: با توجه به تحریم‌ها باید به دنبال منابع درآمدی جدیدی باشیم تا بتوانیم نسبت به هزینه‌ها درآمد داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از استخدام ۴۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

انصاری با تأکید بر اینکه در تصمیمات اتخاذ شده بین دستگاه‌ها و استان‌ها تبعیضی قائل نمی‌شویم، اضافه کرد: امسال به لحاظ تأمین منابع مالی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم و شاید نتوانیم برنامه‌های روتین را همچون گذشته به انجام برسانیم.

وی افزایش رضایت‌مندی کارکنان را یک هدف دانست با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون کارمند در سطح کشور، افزود: اگر سطح رضایت‌مندی کارکنان پایین باشد بخش عمده منابع دولت هدر می‌رود و خدمات درخوری به مردم ارائه نمی‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در برنامه‌های جاری خود تجدید نظر کنند و اضافه کرد: امروز برای استخدام نیروی باید اعتبار داشته باشیم، زیرا استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

انصاری به تشریح وضعیت نیرو‌های قرادادی، پیمانی و رسمی در استان خراسان‌جنوبی پرداخت و مطرح کرد: میزان کارکنان پیمانی این استان از سطح کشوری بالاتر و نیروی کارگری و قراردادی استان نسبت به سطح کشوری پایین‌تر است.

وی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی ۱.۵۷ درصد نیروی آموزش و پرورش کشور و ۱.۳۴ درصد نیروی بهداشت و درمان کشور را دارد، تصریح کرد: سهم بخش عمومی از اشتغال خراسان‌جنوبی ۱۸ درصد است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از نگاه ویژه سازمان اداری و استخدامی کشور به استان خراسان‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: با آقای نوبخت رایزنی‌هایی خواهیم داشت که وقتی مجوز‌های استخدامی به خراسان‌جنوبی می‌دهیم در راستای تأمین اعتبار آن تلاش شود.

انصاری با بیان اینکه ۶۶ درصد پست‌های بلاتصدی سازمانی در خراسان‌جنوبی در سطح کشوری دارای اشکال است، تبیین کرد: برای رفع این مشکلات همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی آمادگی داریم با همکاری استانداری تمام مجوز‌هایی که برای دستگاه‌ها صادر کرده‌ایم را اعلام تا سهمیه آن‌ها بررسی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید