مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر: در برخی فرودگاه‌های ترکیه به ایران ایر سوخت تحویل نمی‌شود

کدخبر: ۲۹۷۷۳۰
اقتصاد نیوز: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزییات پروازهای رفت حجاج در سال ۹۸ از توقف خصوصی‌سازی ایران ایر خبر داد و گفت: برای خرید هواپیما برنامه داریم، اما نمی‌توانیم جزئیات آنرا اعلام کنیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، تورج دهقان زنگنه در نشست خبری با اشاره به انجام پروازهای رفت حجاج 98 از 17 تیرماه تا 15 مرداد اظهار کرد: دیشب با پرواز 1456 در ساعت 22 و 20 دقیقه از فرودگاه امام به فرودگاه جده آخرین پرواز عملیات رفت به خانه خدا انجام شد.

وی با بیان این‌که به توان عملیاتی همکاران ایمان داشتیم و تجربه امروز را آسان به دست نیاوردیم، تصریح کرد: رمز موفقیت ما انسجام تمام نیروهای دست اندرکار در ایران ایر است. پروازهای رفت حجاج در مدت 30 روز با اعزام 88561 زائر با 360 پرواز به بیت الحرام اعزام شدند. 

وی با بیان این‌که میانگین تاخیر پروازها 19 دقیقه بوده است،‌ تصریح کرد: آغاز عملیات برگشت حجاج 25 مرداد است که تا 17 شهریور ادامه خواهد داشت. در عملیات برگشت 361 پرواز (176 پرواز از فرودگاه جده) انجام می‌شود.

مدیرعامل ایران ایر با اعلام این‌که عملیات پرواز برگشت از 19 ایستگاه انجام خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس از فرودگاه‌های امام  (ره)، اهواز، اصفهان،‌ارومیه،‌ بیرجند،‌بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان،‌ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد پروازهای برگشت حجاج انجام می‌شود.

زنگنه با اشاره به این‌که در عملیات برگشت حجاج 9 فروند هواپیمای فعال داریم، یادآور شد: پروازهای حجاج امسال نسبت به سال گذشته 98 درصد افزایش یافته  است، ضمن این‌که کاهش 74 درصدی میانگین تاخیر پروازها نسبت به سال گذشته یکی از ویژگی‌های پروازهای حج امسال بوده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در پروازهای برگشت حجاج ایرلاین‌های دیگر به هما کمک خواهند کرد، افزود: تا این لحظه تمام پروازهای برگشت حج توسط ایران ایر انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که در برخی فرودگاه‌های ترکیه به ایران ایر سوخت تحویل می‌شود و در برخی فرودگاه‌ها تحویل نمی‌شود که در حال رایزنی در این رابطه هستیم، گفت:  

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دو پرسش تسنیم مبنی بر جدیدترین روند خصوصی سازی ایران ایر و این‌که آیا برای افزایش ناوگان هما برنامه‌ای دارید، گفت: خصوصی‌سازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران متوقف شده و برای خرید هواپیما برنامه داریم اما نمی‌توانیم جزییات آنرا اعلام کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید