اعمال معافیت از عوارض 10 درصدی برخی کالاهای چینی توسط آمریکا

کدخبر: ۲۹۸۹۱۳
اقتصاد نیوز: دولت ترامپ برخی از مبلمان، وسایل کودک، مودم های اینترنت ودستگاه های جاده صاف کن چین را از دور بعدی عوارض ۱۰ درصدی معاف کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دولت ترامپ برخی از مبلمان، وسایل کودک، مودم های اینترنت ودستگاه های جاده صاف کن چین را از دور بعدی عوارض 10 درصدی معاف کرد.

 دفترنمایندگی تجارت آمریکا لیست کاملی از کالاهایی را که از عوارض بر 300 میلیارد دلار واردات چین معاف شده اند، اعلام کرد. این عوارض از اول سپتامبر و 15 دسامبر اجرایی می‌شوند. برخی از این کالاها قبلا تحت تاثیر 25 درصد عوارض قرار گرفته‌اند.

 ترامپ در روز سه شنبه تاریخ وضع عوارض بر بیش از نیمی از این کالاها را تا دسامبر را به تعویق انداخت و گفت این کار از کسب و کار ها و مشتریان در برابر جنگ تجاری چین و آمریکا در فصل فروش کریسمس محافظت می کند.

 لیست جدید شامل 44 گروه از واردات چین با ارزش 7.8 میلیارد دلار می‌شود که برخی ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در ساخت پلاستیک را هم در بر می گیرد. قبلا اعلام شده بود که انجیل و سایر متون مذهبی از عوارض معاف می شوند.

  مودم ها و دستگاه های جاده صاف کن ساخت چین جزو  لیست 200 میلیارد دلار از محصولاتی بودند که سپتامبر سال گذشته تحت تاثیر 25 درصد عوارض قرار گرفتند. بیشتر کالاهایی که از لیست عوارض معاف شدند عبارت بودند از مبلمان از جمله صندلی های چوبی و پلاستیکی و صندلی های دارای اسکلت فلزی . برخی از این ها قبلاً هم تحت تاثیر عوارض قرار گرفته بودند.

 مبلمان مربوط به کودک هم از این عوارض معاف شدند که شامل تخت کودک، گهواره، کالسکه و صندلی کودک می شوند.

 صنعت 114 میلیارد دلاری خرده فروشی مبلمان در چین از جمله بخش‌هایی بود که به خاطر عوارض 25 درصدی ترامپ، با افزایش قیمت مواجه شد.

 وزارت کار آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد شاخص قیمت برای مبلمان 0.4 درصد در جولای برای سومین ماه پیاپی افزایش یافته است که مربوط می شود به رشد وسیع قیمت مصرف کننده طی ماه جولای.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید