ایران بالاترین میزان رشد تولید فولاد در دنیا را دارد

کدخبر: ۳۰۰۰۹۶
اقتصادنیوز: انجمن جهانی فولاد در گزارش ماهجولای خود اعلام کرد کشور ایران با نرخ رشد 11درصدی در میزان تولید فولاد خود در بین 60کشور دنیا در این زمینه به نام خود کرد. مجموع تولید فولاد در هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی تا ۹ مرداد ) در ایران، رشد ۶.۴ درصدی و در جهان افزایش ۴.۵درصدی را نشان می‌دهد.
ایران بالاترین میزان رشد تولید فولاد در دنیا را دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) روز یکشنبه به نقل از انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: مجموع تولید فولاد در هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی تا ۹ مرداد ) در ایران، رشد ۶.۴ درصدی و در جهان افزایش ۴.۵درصدی را نشان می‌دهد.

انجمن جهانی فولاد در گزارش خود افزوده است، ایران از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۱۹میلادی، ۱۴میلیون و ۹۸۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد که گویای  رشد ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است، این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۹۱هزار تن بود.

همچنین ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ میلادی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد میانی (خام) تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۹۸۱ هزار تن بود که رشد ۱۱.۱ درصدی تولید فولاد خام را نسبت به ماه جولای ۲۰۱۸ نشان می دهد.

در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶۴ کشور تولید کننده فولاد در مجموع یک میلیارد و ۸۳ میلیون و ۵۵۸ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی(یک میلیارد و ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تن)، ۴.۵ درصد افزایش یافته است. تولید جهانی فولاد خام در جولای ۲۰۱۹ میلادی نیز با ۱.۹ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۵۶میلیون و ۸۹۱ هزار تن رسید.

براساس این گزارش چین با تولید ۵۷۷ میلیون و ۶۴ هزار تن (رشد۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۶۶میلیون و۱۸۸ هزار تن، ژاپن با ۵۹ میلیون و ۴۷۳ هزار تن، امریکا با ۵۱ میلیون و ۸۲۷ هزار تن و کره جنوبی با ۴۲میلیون و ۶۰۵ هزار تن بیشترین میزان تولید این محصول را در هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی را به ثبت رساندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید