آپارتمان‌های لوکس‌های پایتخت روی مدار نزولی+جدول قیمت

کدخبر: ۳۰۰۳۷۰
اقتصادنیوز: روند کاهش جزئی قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مناطق لوکس تهران به ویژه گران‌ترین مناطق شمال پایتخت (مناطق یک و سه) ادامه دارد و به عموم آپارتمان‌های عرضه شده در بازار کنونی تسری یافته است.
آپارتمان‌های لوکس‌های پایتخت روی مدار نزولی+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، اگرچه قیمت‌گذاری آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز از روند کاهش قیمت‌های پیشنهادی چندان تبعیت نمی‌کند، اما نگاهی به فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد در دو منطقه یک و سه که به ترتیب رتبه اول و دوم گران‌ترین مناطق پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند، در مورد سایر فایل‌ها این روند قیمت‌گذاری ادامه دارد.

اگرچه تعداد معاملات مسکن به ویژه در مناطق شمال پایتخت بسیار ناچیز است، اما تغییرات قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های موجود محسوس بوده و بعضا تا مترمربعی ۳میلیون تومان نیز کاهش داشته است. البته این افت قیمت پیشنهادی مربوط به فایل‌های نوساز نیست و بیش از همه آپارتمان‌های بیش از ۱۰ سال ساخت به این ترتیب قیمت‌گذاری مجدد شده‌اند؛ اما از آنجا که در حال حاضر عمده عرضه آپارتمان در این دو منطقه گران‌قیمت تهران، همین آپارتمان‌های با سن دو رقمی هستند، موضوع افت قیمت پیشنهادی بسیار محسوس و مشهود است.

گفته می‌شود آپارتمان‌های نسبتا لوکس اما میان‌سال در یکی از محله‌های نیاوران تهران که تا دو سه ماه گذشته مترمربعی ۳۸ میلیون تومان عرضه می‌شدند، اکنون به بهای مترمربعی ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و البته سایه رکود آن‌قدر سنگین است که حتی این افت قیمت پیشنهادی هم کسی را به خرید ترغیب نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید