وزیر صنعت ناکید کرد؛

انگیزه تولیدکنندگان با تحریم افزایش پیدا کرده است

کدخبر: ۳۰۰۴۴۳
اقتصادنیوز؛ رحمانی مهمترین مشکلات تولید کنندگان را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: بازار مصرف پوشاک و لوازم خانگی تولید داخلی وجود دارد ولی تولید کنندگان با کمبود نقدینگی مواجهند که تلاش می شود تا با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، این مشکل برطرف شود.
انگیزه تولیدکنندگان با تحریم افزایش پیدا کرده است

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های صنعتی استان تهران در پاکدشت که به صورت ویدئو کنفرانس با دستور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: در مقایسه تعداد صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری سال های ۹۶ و ۹۷، شاهد رشد ۱۷ درصدی صدور جواز تأسیس و ۷ درصدی پروانه بهره برداری هستیم.
وی اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی صدور جواز تأسیس و ۱۸.۶ درصدی صدور پروانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشیم که این نشان از انگیزه بالای تولید کنندگان بخش خصوصی در ورود به این حوزه اقتصادی با وجود تحریم های سخت و ناجوانمردانه دشمنان است.
رحمانی مهمترین مشکلات تولید کنندگان را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: بازار مصرف پوشاک و لوازم خانگی تولید داخلی وجود دارد ولی تولید کنندگان با کمبود نقدینگی مواجهند که تلاش می شود تا با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، این مشکل برطرف شود.
وی با اشاره به افتتاح خط تولید لوازم خانگی هوشمند در شهرستان پاکدشت گفت: این طرح با استفاده از توان و ظرفیت جوانان، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه تهران راه اندازی و به تجاری سازی رسیده است و در آن برای نخستین بار، محصولات هوشمند بر اساس اینترنت اشیاء(AOT ) تولید می شود.
وی تصریح کرد: امروز با وجود تحریم های ناجوانمردانه، شور و شوق بسیاری در حوزه صنعت وجود دارد و شاهد گستردگی در تولید و درخواست در تولید محصولات مختلف به ویژه لوازم خانگی هستیم به گونه ای که میزان واردات محصولات خانگی بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته و ورود برخی از کالاها نیز به دلیل تولید محصولات مشابه در داخل کشور، ممنوع شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح های قابل افتتاح حوزه صنعت در کشور گفت: همزمان با هفته دولت ۳۴ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید