صحبت های وزیر اقتصاددرباره تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا

کدخبر: ۳۰۰۹۵۸
اقتصاد نیوز: وزیر اقتصاد با بیان این که ۲۸ سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا می‌گذرد گفت: امروز شاهد هستیم هنوز در مورد موانع، دچار مشکلاتی هستیم و برخی از مراجع نسبت به عملیات به شدت موضع دارند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند صبح امروز در سی امین همایش بانکداری اسلامی با تاکید بر اینکه امسال سی امین همایش برگزار می شود، در حالی که 28 سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا می گذرد، اظهار داشت: انتظار می رفت امروز در نقطه ای باشیم که کاملا این احساس شکل گرفته باشد که در ایران بانکداری کاملا اسلامی است و هیچگونه شبهه درباره اسلامی بودن بانکداری وجود ندارد.

وی افزود: این بانکداری می توانست الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد، اما امروز شاهد هستیم هنوز در مورد موانع، دچار مشکلاتی هستیم و برخی از مراجع نسبت به عملیات به شدت موضع دارند. در مقابل برخی معتقدند قوانین و مقررات مناسب و در اجرا مشکل دارد و برخی نیز معتقدند مشکلی وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: به نظر من ما باید از اقدامات و زحماتی که تمام فعالان نظام بانکی عهده دار آن هستند متشکر باشیم، زیرا در شرایط فعلی سعی می کنند تا تمام موارد  را به بهترین شکل مدیریت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید