خبرهای نوبخت از بودجه 99

کدخبر: ۳۰۱۵۷۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه 99 کل کشور را در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذرماه سال‌جاری، تقدیم مجلس خواهیم کرد.
خبرهای نوبخت از بودجه 99

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1399 کل کشور اظهار داشت: آنچه که در ماده 182 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه شرکت‌های دولتی بیان شده است، روشن و واضح است و سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط را قبل از تقدیم لایحه بودجه، در اختیار مجلس می‌گذارد تا نمایندگان محترم با زمان و فراغت بیشتری، بررسی‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این صورت مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات یک ماه فرصت خواهد داشت تا بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند.

نوبخت در ادامه تأکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه کشور و در میان اعضای ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مباحث به صورت جدی، کارشناسی و تخصصی بحث و دنبال می‌شود و در عین حال که دیدگاه‌ها شاید در برخی از حوزه‌ها متفاوت باشد، اما در تحلیل نهایی، اجماع ستاد تعیین کننده خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در هر صورت، ما لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور را در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذرماه سال جاری، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه در مورد وظایف و مأموریت‌های کمیته بازنگری و بازبینی هزینه‌ها اظهار داشت: این کمیته دو وظیفه و رسالت مهم دارد. یک وظیفه، کاستن حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها است و ناگزیر هستیم که چنین کاهشی را در بودجه سال آتی اعمال کنیم.

به گفته پورمحمدی، وظیفه و رسالت دیگر این کمیته، اصلاحات ساختاری شامل ادغام، انحلال، واگذاری و برون‌سپاری است و در این موارد باید با مجلس شورای اسلامی به تفاهم و تعامل باید برسیم و در نهایت حاصل این اجماع، راحت‌تر مورد قبول سران قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید