وزیر بهداشت فرانسه: حدود ۱۵۰۰ نفر در تابستان امسال در فرانسه به‌خاطر گرما جان خود را از دست دادند

کدخبر: ۳۰۲۲۸۸
اقتصاد نیوز: وزیر بهداشت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰ نفر در تابستان امسال به‌خاطر چند موج گرما جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، "انیس بوزین" در این باره گفت: در مجموع ۱۴۳۵ نفر بر اثر موج‌های گرمای تابستانِ امسال کشته شدند که از آن جمله می‌توان به مرگ ۵۶۷ نفر در موج اول گرما در اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه اشاره کرد و ۸۶۸ نفر نیز در موج دوم گرما در اواخر ژوئیه جان خود را از دست دادند.

با این حال وی تاکید کرد که این رقم یک دهم قربانیان سال ۲۰۰۳ بر اثر گرما است که منجر به مرگ ۱۵ هزار نفر در سراسر فرانسه شد. 

وی گفت: موج گرما در سال ۲۰۰۳ میلادی ۲۰ روز طول کشید اما امسال ما دو موج گرما به مدت ۱۸ روز داشتیم و به دلیل اقدام‌های پیشگیرانه موفق به کاهش مرگ و میر شدیم.

بوزین درباره قربانیانِ گرمای تابستانی امسال در این کشور گفت: نیمی از افرادی که تابستان امسال بر اثر گرما جان باختند، افراد مسن بالای ۷۵ سال بودند در حالیکه ۱۰ نفر نیز در حین کار ساختمانی و کار در مزرعه جان خود را از دست دادند.

به گزارش یورونیوز، تابستان امسال در برخی کشورهای اروپایی رکورد "گرما در تابستان" شکسته شد به‌طوریکه روستای «گالارگ لو مونتو» در جنوب فرانسه با دمای ۴۵.۹ درجه سانتیگراد داغ‌ترین روز فرانسه را ثبت کرد. رکورد قبلی دمای هوا در فرانسه در سال ۲۰۰۳ با ۴۴.۱ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود. همچنین چند رکورد گرمایی دیگر در هلند و بلژیک نیز ثبت شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید