تولیدکنندگان سیمان مجبور به فروش ارزان تر محصول خود به خارجی ها هستند

کدخبر: ۳۰۳۶۰۴
اقتصاد نیوز: یک کارشناس صنعت سیمان با گلایه از اینکه هنوز ترمینال های صادراتی برای سیمان وجود ندارد، گفت:متأسفانه تحرکی در بازار اتفاق نیفتاده و تولیدکننده مجبور است محصول خود را ارزان تر در بازارهای صادارتی فروخته و حتی حجم تولید خود را کاهش دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ علی محمد بُد  با اشاره به اینکه مصرف سیمان در کشور تابع پویایی دو بخش پروژه های عمرانی و ساخت و ساز است، اظهارداشت: در حال حاضر با وجود تمام صحبت‌ها در رونق این دو بخش هنوز اقدام مؤثری انجام نشده و صنعت سیمان همچنان با مازاد تولید روبه رو است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سیمان در کشور 85 میلیون تن است، افزود: با این وجود میزان تولید واحدهای سیمانی کشور 63 میلیون تن است. البته واحدهای تولیدی به دلیل رکود بازار با مازاد 20 میلیون تنی سیمان مواجه هستند که برای صادرات آنها هم مشکل دارند.

این کارشناس صنعت سیمان با گلایه از اینکه هنوز ترمینال‌های صادراتی برای سیمان وجود ندارد، گفت: همین موضوع عاملی شده تا تجهیزات صادراتی در کشور به کار نگرفته نشود و تولیدکنندگان به سختی و زحمت آنهم در شرایط تحریم محصولات خود را صادر کنند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت قول داده بود مصرف سیمان در کشور را رونق دهد تا واحدها با حجم بالای مازاد تولید روبه رو نباشند اما متأسفانه تحرکی در بازار اتفاق نیفتاده و تولیدکننده مجبور است محصول خود را ارزان تر در بازارهای صادراتی فروخته و حتی حجم تولید خود را کاهش دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید