پیش‌بینی آینده بازار بورس، سکه و ارز

کدخبر: ۳۰۴۶۵۶
اقتصاد نیوز:یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است، بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.
پیش‌بینی آینده بازار بورس، سکه و ارز

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

پیشروی سهام تا قله ۳۱۱ هزار واحد

شاخص کل بورس تهران در نخستین روز پاییز با ثبت جهش تاریخی ۹۳۶۷ واحدی وارد کانال ۳۱۱ هزار شد. این رشد مرهون قدرت‌نمایی تقاضا در نماد غول‌های صنایع پتروشیمی، فلزات و پالایشی بود که پس از مدت‌ها حاشیه‌نشینی، از ابتدای این هفته مورد توجه قرار گرفتند و رشد بیشتری برای شاخص کل در مقایسه با شاخص هموزن رقم زدند.

تداوم ورود نقدینگی ضمن ایجاد صف‌های طولانی خرید، ارزش معاملات خرد را بار دیگر به بالای سطح ۲ هزار میلیارد تومان ارتقا بخشید. خوش‌بینی به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به نیویورک در کنار آغاز انتشار کارنامه‌های ماهانه شرکت‌های بورسی را می‌توان عوامل اصلی این جهش دانست.

بر همین اساس باید روند آتی سهام در کوتاه‌مدت را به اخبار سیاسی گره زد.

دلار در انتظار اخبار غیراقتصادی

دوشنبه هر دلار امریکا در بازار تهران ۱۱۳۵۰ تومان معامله شد. اعلام آمادگی هیات دولت درخصوص نشستن بر سر میز مذاکره با امریکا در صورت بازگشت این کشور به برجام و همچنین ارائه برنامه ایران برای ایجاد آرامش در منطقه موسوم به «ابتکار صلح هرمز» طی روزهای آتی، موجب ایجاد فضای خوش‌بینی در بازارهای داخلی و رقم زدن سومین روز کاهشی متوالی برای شاخص ارزی کشور شد.

یک ماه قبل هم خوش‌بینی به بهبود روابط ایران با غرب و عقب‌نشینی احتمالی امریکا از تحریم‌ها دلار را به زیر مرز ۱۲ هزار تومان کشاند. با این حال آینده روند قیمتی ارز به اتفاقات سیاسی روزهای آتی وابسته است و به نظر می‌رسد دلار برای شکستن کف حمایتی ۱۱ هزار تومانی خود نیازمند یک محرک سیاسی قوی است.

بی‌اعتنایی سکه به طلای جهانی

دیروز بهای هر سکه طرح جدید به چهار میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید و همسو با افت نرخ ارز کاهش ۴۵ هزار تومانی را تجربه کرد. دلار که روز گذشته با تاثیرپذیری از فضای خوش‌بینی سیاسی حرکت خود بر مدار نزولی را ادامه داد، سکه را نیز با خود همراه کرد و افزایش نرخ طلا در بازار جهانی مانعی برای کاهش نرخ سکه نشد.

اونس طلای جهانی از هفته گذشته با سوخت تنش‌های منطقه خاورمیانه و نااطمینانی‌ها از جنگ تجاری امریکا و چین بر مدار صعودی قرار دارد و بر فراز مرز ۱۵۰۰ دلار معامله می‌شود. در صورت تداوم روند کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و افت بیشتر نرخ دلار، افت نرخ سکه به زیر مرز چهار میلیون تومان محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید