واکنش عضو اتاق بازرگانی به تشکیل وزارتخانه جدید

کدخبر: ۳۰۴۷۶۴
اقتصاد نیوز: یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران در واکنش به تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت که وزارتخانه جدید باید چابک باشد و همچنین نوع مدیریت آن بسیار مهم است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ صبح امروز (چهارشنبه)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را بررسی کرده و با ۱۳۲ رای موافق با کلیات این طرح موافقت کردند.

در همین رابطه فریال مستوفی- عضو اتاق بازرگانی تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنده چندین بار درباره این موضوع صحبت کرده‌ام که مسئله جدا شدن یا ادغام وزارتخانه‌ها تا زمانی که مطالعات مدیریتی صورت نگیرد، چندان تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: این طرح چند عیب و چند حسن دارد. زمانی که این وزارت‌خانه‌ها یکی باشند، وزارتخانه عریض و طویلی خواهد بود که مدیریت آن مشکل خواهد بود. در دنیا زمانی که وزارتخانه‌ها را ادغام می‌کنند، به دنبال این هستند که وزارتخانه‌ها را کوچک و به دنبال آن دولت را کوچک کنند اما متاسفانه در ایران هر زمان که خواستیم وزارتخانه‌ها را ادغام و کوچک کنیم، بیشتر بزرگ می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اما این بار که دوباره تصمیم گرفته‌اند نمی‌دانیم واقعا قرار است کوچک شود یا بزرگتر؟ بنابراین مسئله جدا کردن یا ادغام کردن چندان اهمیتی ندارد تا مسئله مدیریتی که قرار است انجام شود. باید توجه خاصی به موضوع مدیریت‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: باید وزارتخانه بانشاط و کارآمد تشکیل شود و سعی در این شود که دولت کوچک شود. در حال حاضر باید مطالعات مدیریتی انجام و سپس کار شود. اگر مدیریت‌ها و کارهای کارشناسی این بار انجام شده است، این طرح عالی هم می‌تواند باشد. پیاده کردن یک وزارتخانه چابک و نظارت بر آن در حال حاضر بیشتر دارای اهمیت است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید