عربستان برای تقویت روابط و تنوع اقتصاد خود در هند سرمایه گذاری می کند

کدخبر: ۳۰۵۳۸۳
اقتصاد نیوز: سفیر عربستان در هند گفت کشورش صد میلیارد دلار در هند برای تقویت روابط و تنوع اقتصاد خود سرمایه گذاری می کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ عربستان سعودی به دنبال یک سرمایه گذاری بلند مدت در بخش های کلیدی هند مانند پتروشیمی، زیرساخت ها و معادن است. هدف عربستان از این سرمایه گذاری متنوع کردن اقتصاد کشور است.

 سعود بن محمد الساتی، سفیر عربستان طی مصاحبه ای در هند گفت:« هند یک مقصد سرمایه گذاری جذاب برای عربستان است و عربستان قصد دارد در بخش های کلیدی با دهلی‌نو همکاری بلند مدت داشته باشد».

 عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت دنیا و یک عرضه کننده مهم انرژی برای هند است که 17 درصد نفت خام و 32 درصد ال‌پی‌جی این کشور را تامین می‌کند. عربستان قصد دارد تا 100 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند. این سرمایه در بخش‌های انرژی، پالایشگاهی ، پتروشیمی ، زیرساختی، کشاورزی، مواد معدنی و معادن هزینه خواهد شد.

 طبق گفته سفیر عربستان، شرکت آرامکو با شرکت ریلاینس اینداستریز هند شریک خواهد شد که نشان دهنده ماهیت استراتژیک روابط انرژی بین دو کشور است.

وی گفت:« سرمایه‌گذاری پیشنهادی آرامکوی عربستان در بخش انرژی هند مانند 44 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پالایشگاه وست کوست و پروژه پتروشیمی ماهاراشترا و شراکت طولانی مدت با ریلاینس، تقطه عطف استراتژیکی در روابط دو جانبه ماست».

الساتی گفت هدف طرح دورنمای 2030 بن سلمان، ولیعهد عربستان کاهش وابستگی اقتصادی کشور به نفت و متنوع کردن اقتصاد است. وی گفت توسعه قابل ملاحظه تجارت بین هند و عربستان در بخش های مختلف، بخشی از این طرح است. غیر از بخش‌های انرژی و نفت، بیش از 40 فرصت همکاری و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور در 2019 مشخص شده است که امید برای بالا بردن 34 میلیارد دلار سطح تجارت دو جانبه فعلی را در سال های آینده افزایش می دهد.

 الساتی گفت:« ظرفیت بالایی برای تجارت مخصوصاً تجارت غیر نفتی وجود دارد و ما قصد داریم همکاری را در زمینه های اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، سرمایه گذاری و تکنولوژیکی ادامه دهیم».

 عربستان در همین هفته اعلام کرده بود که با راه اندازی یک برنامه جدید صدور ویزا برای 49 کشور، درهایش را به روی گردشگران خارجی باز می کند. این اولین اقدام عربستان در اصلاحات اجتماعی طبق طرح دورنمای 2030 است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید