وزیر راه: هیچ مشکلی برای مراسم اربعین وجود ندارد

کدخبر: ۳۰۶۳۲۳
اقتصاد نیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: سانحه ریلی قطار زاهدان – تهران تروریستی نبود و همچنان علت دزدیدن پیچ و پابند ریل در حال بررسی است و هم‌اکنون هیچ مشکلی برای مراسم اربعین ندارد و مردم با عشق به کربلا می‌روند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حادثه مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: سانحه ریلی مانند دیگر حوادث رخ می‌دهد اما یکی از نکات مهم در این زمینه این است که حفاظت از این زیرساخت‌ها تشدید پیدا کرده تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم اما برخی اوقات چنین حادثه‌هایی غیرقابل اجتناب می‌شود که البته بسیار معدود است.

وی ادامه داد: شواهدی دال بر تروریستی بودن این اقدام وجود ندارد اما این‌که با چه انگیزه‌ای پیچ پابندهای ریل باز شده است را هم نمی‌دانیم و در حال پیگیری آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به ناآرامی‌های اخیر عراق و بیانیه وزارت امور خارجه مبنی بر احتیاط مردم و به تاخیر انداختن سفر اربعین‌شان در این کشور، نظر شما در این رابطه چیست، اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر عراق حرکت خاصی بود که با تدبیر مسئولان این کشور کنترل شد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که مردم با پای پیاده و با عشق به سفر کربلا و زیارت امام حسین (ع) می‌روند و هم‌اکنون اخباری که داریم این است که عراق کاملا امن بوده و هیچ مشکلی برای سفر زائران اربعین وجود ندارد.

اسلامی ادامه داد: ۳۳ هزار نفر از زائران روز گذشته از مرز مهران عبور کردند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم همچنین برای این ایام ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۵۵ قطار و بیش از ۶۰۰ مجوز پروازی صادر شده است که مسافران را از طریق شغوق مختلف حمل و نقل به عراق و مراسم پیاده‌روی اربعین برسانیم.

وی همچنین درباره تفاهم‌نامه امضا شده امروز بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان هواشناسی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که در بخش‌های مختلف با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد در حوزه هواشناسی و استفاده از فناوری‌های نوین دراین حوزه برای جلوگیری از خروج ارز و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌بنیان داخلی برای تجهیز و تحول اساسی در حوزه هواشناسی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هواشناسی استفاده‌ها و کاربردهایی در زمینه اطلاع‌رسانی برای بخش‌های هوانوردی، کشاورزی و غیره دارد همچنین پیش‌بینی وقوع سیلاب یکی دیگر از کاربردهای هواشناسی است که با استفاده و به کارگیری فناوری‌های نوین می‌تواند با قدرت بیشتری این پیش‌بینی را در اختیار ذینفعان بخش‌های مختلف انجام دهد.

اسلامی گفت: موضوع دومی که امروز مورد تفاهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری قرار گرفت هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است به گونه‌ای که بتوانیم ناوگان حمل و نقل را به سمت بازدهی بیشتر، بهره‌وری بالاتر و کاهش هزینه‌ها سوق دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: موضوع دیگری که در این زمینه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تفاهم رسیدیم واگذاری عرصه‌ای در پردیس برای پارک علم و فناوری پردیس بود که با در اختیار گرفتن این زمین بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری را در خود جای داده و فعالیت‌هایشان را ادامه دهند همچنین در حوزه شهرسازی و مسکن نیز به تفاهم رسیدیم که از فناوری‌های نوین و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای هوشمندسازی شهری استفاده کنیم.

وی گفت: در شرایطی که تحریم‌ها جاری بوده و هر روز دشمن تحریم‌های جدیدی را با لحن تهدیدآمیز وضع می‌کند یکی از سیاست‌های اصولی و پابرجای وزارت راه و شهرسازی این است که همه توان خود را برای استفاده از توان داخلی به کار بندد و امروز نمونه‌ای از اجرای این سیاست را دیدیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌هایی بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی به صورت جداگانه امضاء شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید