تولید خودروهای سمند و تیبا هم متوقف می شود؟

کدخبر: ۳۰۷۲۴۰
اقتصاد نیوز: شهریور سال جاری بود که رضا رحمانی وزیر صمت خبر از توقف خط تولید پراید و پژو 405 داد و گفت که این دو خودرو با انجام برنامه ریزی های انجام شده از خط تولید خارج و خودروهای جدید و باکیفیت جایگزین انها می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی درباره توقف خط تولید خودروهای پراید و پژو 405 تا پایان سال جاری گفت: پراید و پژو 405 بیش از 30 سال از عمر تولیدشان می گذرد و در جوامع توسعه یافته صنعتی یک خودرو بیش از 10 سال تولید نمی شود و خط تولید آنها نیز متوقف می شود.

وی ادامه داد:ما باید همپای جوامع توسعه یافته قدم برداریم و تولید خودروهایی مانند پراید و پژو 405 را متوقف کنیم. وی در ادامه درباره خودروهای احتمالی جایگزین پراید و پژو 405 گفت: خودروهای همچون تیبا، پژو 301 و کوئیک می توانند جایگزین های مناسبی برای پراید و پژو 405 باشند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال توقف خط تولید سمند و تیبا، بیان داشت: وضعیت تولید سمند و تیبا با چالش خاصی مواجه نیست و در رده کیفی مناسبی نیز قرار دارند و خط تولید این دو خودرو تا پایان سال متوقف نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید