کاهش فروش گوشی های هوشمند در بازار آمریکا

کدخبر: ۳۰۷۴۲۵
اقتصاد نیوز: میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۹ گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی نزولی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت به تازگی گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا با کاهش قابل توجهی روبرو شده است به گونه‌ای که این رقم تنها در ماه اوت به منفی چهار درصد و فروش ۱۱.۳ میلیون دستگاه گوشی رسید. مجموع کاهش گوشی‌های هوشمند در ماههای ژوئیه و اوت نیز ۱۰ درصد گزارش و اعلام شده است.

البته در جای دیگر این گزارش که در وب سایت gsmarena آمده است،  به عملکرد موفقیت‌آمیز و فراتر از انتظار شرکت اپل نیز در ماه سپتامبر اشاره شده که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در این موسسه، به خاطر رونمایی و عرضه گوشی‌های جدید و پرچمدار سری آیفون ۱۱ بوده است.

به عبارتی دیگر، اپل در بازار آمریکا در بازه زمانی آخرین ماه از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی تحت تاثیر معرفی محصولات جدید خود موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌ترین برندهای برتر موبایل در بازار آمریکا بایستد و از سایر رقبای خود همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، نوکیا، سونی و غیره پیشی بگیرد.

این کارشناسان همچنین با بررسی پیش سفارش‌های صورت گرفته برآورد کرده‌اند که آیفون ۱۱ پرو مکس از میان دو مدل دیگر سری جدید گوشی‌های اپل بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده و خواهد داد و احتمالا در ماههای آینده رکورد جدیدی را برای این غول تکنولوژی به ثبت خواهد رساند.

بعد از آن، گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ عنوان پرطرفدارترین گوشی هوشمند اندرویدی در بازار ایالات متحده را از آن خود کرده است. این در حالیست که فروش سایر گوشی‌های میان رده همچون گلکسی A۱۰e، A۲۰ و A۵۰ روندی ثابت و تقریبا خطی را طی کرده است. فروش گوشی گلکسی نوت ۱۰ نیز در مقایسه با نوت ۹ چندان قابل توجه و چشمگیر نبوده و به نظر می‌رسد تنها پرچمدار گوشی‌های مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G سامسونگ هم‌اکنون در اختیار گلکسی اس ۱۰ قرار دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید