موسسه آمریکایی مطرح کرد،

توصیه‌های مهم برای حفظ ارزش دارایی در هنگام رکود

کدخبر: ۳۰۷۷۰۳
اقتصادنیوز: بانک ولز فارگو در گزارشی با تمرکز بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی کنونی بازارها، تصریح کرد: تصمیم‌گیری های تجاری براساس تیتر اخبار روزانه می‌تواند به نتایج اشتباهی منجر شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیتکو نیوز، پاول کریستوفر، رییس بخش استراتژی بازار جهانی در ولز فارگو گفت: به طور تاریخی در زمان افزایش بی‌ثباتی در بازار و کاهش ارزش شاخص‌ها، دارایی‌های محافظه‌کارانه انتخاب اصلی سرمایه‌گذاران بوده است.

وی افزود: تجارت براساس اخبار روزانه می‌تواند به نتایج سرمایه‌گذاری ضعیفی منتج شود و از سوی دیگر استرس روحی به سرمایه‌گذار وارد کند. ما پیشنهاد می‌کنیم سرمایه‌گذاران استراتژی‌های تدافعی را در ایام بی‌ثباتی به کار بگیرند.

این بانک در ادامه تاکید کرد: روند انبساطی اقتصاد آمریکا طولانی‌ترین روند از اواسط قرن نوزده است که ۱۲۶ ماه به طول انجامیده و به معنی آن است که رکود اقتصادی همین حوالی منتظر است!

کریستوفر در این رابطه گفت: درحالی که پیش‌بینی پایان فوری روند انبساطی اقتصاد در کار نیست، اقتصاد رو به کند شدن میل دارد و پیش‌بینی می‌کنیم نوسانات بازار در سال آینده میلادی خیلی بیشتر شود. به تدریج احتمال رکود اقتصادی وجود خواهد داشت که البته احتمالا در ۱۲ ماه آینده نخواهد بود. رکودها بخشی طبیعی و پذیرفته شده از چرخه اقتصاد هستند.

این بانک همچنین توصیه کرده است برای سال ۲۰۲۰ باید به سمت دارایی‌هایی مثل طلا، اوراق قرضه و سهام کم‌نوسان حرکت کرد تا ریسک‌های کاهش رشد اقتصادی را مدیریت کرد.

در ادامه این توصیه آمده است: از ژانویه ۱۹۲۶ تا سپتامبر ۲۰۱۹ مواردی مثل اوراق قرضه، فلزهای گرانبها (مانند طلا) و برخی استراتژی‌ها در صندوق‌های کاهش ریسک توانسته عملکرد مناسبی از ۱۲ ماه قبل از وقوع رکود اقتصادی تا سه‌ماهه نخست رکود داشته باشد و در طول این مدت، این دارایی‌ها بازگشت مثبت داشته است.

این بانک آمریکایی همچنین توصیه کرده است که سهام با ارزش در بخش‌های فناوری اطلاعات و بخش های مالی هم انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

منبع: ایبنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید