واکنش هند به فشار آمریکا برای پایبندی این کشور به تحریمها

کدخبر: ۳۰۷۹۶۷
اقتصاد نیوز: وزیر دارایی هند در واکنش به فشار آمریکا برای پایبندی این کشور به تحریمها علیه سایر کشورها گفت: « ما اهمیت رابطه قوی با آمریکا را می دانیم ولی به همان اندازه هم باید بتوانیم یک اقتصاد قوی باشیم».

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت این کشور می خواهد از تحریم‌های جهانی از جمله تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و روسیه تبعیت کند ولی در همین حال نیاز دارد قدرت و منافع استراتژیک خود را نیز حفظ کند.

 آمریکا در ژانویه سخت ترین تحریم ها را علیه صنعت نفت ونزوئلا وضع کرد. این اقدام بسیاری از مشتریان جهانی نفت این کشور را عقب کشید ولی به خاطر کمبود منابع عرضه نفت سنگین، پالایشگاه ریلاینس اینداستریز هند همچنان نفت ونزوئلا را از شرکت روسی رزنفت می خرد. این شرکت قصد دارد بارگیری مستقیم نفت را از این کشور آمریکای جنوبی پس از چهار ماه از سر بگیرد.

 سیتارامان گفت دولت هند این عقیده خود را به اطلاع آمریکا رسانده است.

 وی گفت:« ما به آمریکا توضیح دادیم هند یک شریک استراتژیک برای آمریکاست و شما میخواهید که این شریک استراتژیک  در مسائل خاصی که برای منافع استراتژیک هند  حیاتی است ، همچنان قدرتمند بماند و ضعیف نشود».

« ما اهمیت رابطه قوی با آمریکا را می دانیم ولی به همان اندازه هم باید بتوانیم یک اقتصاد قوی باشیم».

 صندوق بین‌المللی پول در روز سه شنبه دورنمای رشد اقتصادی هند را در 2019 کاهش داد و تقاضای داخلی را برای این کشور ضعیف تر از حد انتظار پیش بینی کرد. جنگ تجاری آمریکا و چین باعث کند شدن رشد اقتصاد جهان از زمان بحران مالی 2008 و 2009 شده است.

 تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه دوم سال میلادی جاری با کمترین سرعت از 2013 رشد کرده است.

 دهلی نو قصد دارد از طریق یک بسته زیرساختی و یک برنامه وام جدید که با بخش بانکداری این کشور تنظیم شده، تولید ناخالص داخلی خود را تقویت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید