آخرین تصمیم‌ها درباره شیوه امهال مطالبات بانک‌ها

کدخبر: ۳۰۸۰۳۱
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: با اجرای دستورالعمل امهال مطالبات معوق، شیوه بانک‌ها در دریافت وجه التزام و سود تسهیلات امهالی یکسان می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر دستورالعمل امهال مطالبات بانکی که از سوی شورای پول و اعتبار برای اجرا توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است، با بیان این مطلب افزود: در حقیقت این دستورالعمل گامی مقدماتی است و امیدوار هستیم که با تصویب طرح مجلس در مورد بانکداری، اینگونه مباحث به طور جامع‌تر حل و فصل شود.

وی ادامه داد: اما با این حال موضوع امهال مطالبات بانکی با دستورالعمل شورای پول و اعتبار تا حدودی حل شده و جلو رفته است. نماینده اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: پیش از تدوین و ابلاغ این دستورالعمل بانک‌ها با شیوه‌های مختلف درباره امهال تسهیلات، وجه التزام و نرخ سود بانکی آن رفتار می‌کردند و امیدوار هستیم که با ابلاغ دستورالعمل جدید این موضوع حل شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس تصریح کرد: تا پیش از این برخی از بانک‌ها برای امهال مطالبات، خواستار سپرده شدن بخشی از تسهیلات می‌شدند و به طور عملی تولیدکننده ناچار می‌شد بخشی از تسهیلات را سپرده کند. از سوی دیگر برخی بانک‌ها نیز در زمان امهال مطالبات، مبالغ دریافتی از تسهیلات گیرندگان را تنها از سود و نه اصل وام و سود آن کم می‌کردند.

فولادگر اظهار داشت: تمامی این مسائل باعث می‌شد تا معوقات بانکی روی هم انباشته شده و تسهیلات بعد از چند سال به چند برابر اصل خود تبدیل شود ولی با دستورالعمل جدید، امکان امهال مطالبات برای چند دوره از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که چه با اجرای این دستورالعمل و چه با تصویب طرحی که مجلس درباره بانکداری به دنبال آن است، مشکلات تولید و مردم حل شود و نظام بانکی کشور به سمت رویه واحد و قانونمند حرکت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید