260 دستگاه خودروی دپو شده چرا ترخیص نمی شوند؟

کدخبر: ۳۰۸۱۰۱
اقتصاد نیوز: مدت‌هاست که از دپوی ۷۶ دستگاه خودروی آمریکایی و ۲۵۰ دستگاه خودروی بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی دپو شده در بندر خرمشهر می‌گذرد؛ علیرغم اینکه یکی از مسئولان منطقه آزاد اروند در مرداد ماه خبر از ترخیص این کالاها داده بود، اما همچنان سرنوشت آن‌ها نامعلوم است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ «اسماعیل زمانی»، مدیرعامل منطقه آزاد اروند درباره وضعیت این خودروها به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: ۲۶۰ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر دپو شده که مشکل مجوز دارند و دولت باید مجوز ورود به آن‌ها بدهد. بعضی از این خودروها بالای ۲۵۰۰ سی سی و بعضی هم سفارش آمریکا هستند که ورودشان به کشور ممنوع است.

وی با بیان اینکه دو سال است خودورها در گمرک دپو شده، افزود: از سال گذشته مکاتبات متعددی برای ترخیص این کالاها از بندر خرمشهر انجام دادیم که تاکنون بی‌نتیجه مانده است. حتی همه کارهای آنها از جمله امور گمرکی انجام شده بود و در این میان با صدور بخشنامه ممنوعیت ورود خودرو مواجه شدیم.

زمانی خاطرنشان کرد: این خودروها پیش از صدور بخشنامه ممنوعیت ورود خودرو به کشور وارد شده بودند اما به دلیل تفسیرهای مختلف از بخشنامه‌ها، جلوی ترخیص آن‌ها گرفته شد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از دولت درخواست کرد که برای ترخیص این خودروها و حل مشکل مردم، مجوز مربوطه را هرچه سریع‌تر صادر کند.

زمانی با تاکید بر اینکه عمده خودروهای دپو شده مربوط به افراد است، افزود: این خودروها عمدتا به دلیل مزیت‌های منطقه آزاد وارد شده و در نهایت، پلاک منطقه آزاد روی آنها نصب می‌شود.

زمانی بیان کرد: در سفر اخیر واعظی به منطقه آزاد اروند، وی مدارک و مکاتبات ما را همراه خود برد تا در دولت مطرح و مجوز مربوطه صادر شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید