عدم استقبال موکب‌های اربعین خوزستان از کالاهای سهمیه‌ای ماه محرم و صفر

کدخبر: ۳۰۸۱۴۲
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال موکب‌ها و هیات‌ها استقبال خوبی از سهمیه کالاهای اساسی و مواد خوراکی اختصاصی ماه محرم و صفر نداشتند که احتمال می رود به دلیل متفاوت نبودن قیمت کالاهای سهمیه با قیمت بازار باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، ‌عبدالرحمان ناصریان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خوزستان جزء سه استانی بود که مازاد بر سهمیه ماه محرم و صفرکالای اساسی ( مثل برنج، روغن و شکر و آرد) را جذب کرد.

وی گفت: یک هزار و ۸۳۰ تن برنج، یک هزار و ۸۲۷ تن روغن که علاوه بر این سهمیه در یک مرحله دیگر۶۱۵ تن روغن و در مرحله سوم ۶۰۰ تن روغن از کارخانه مورد نظر برای مصرف موکب ها و هیات های استان در ماه‌های محرم و صفر تامین شد.

ناصریان ادامه داد: ۶۰۸ تن گوشت مرغ و ۸۰۵ تن گوشت منجمد نیز تامین کردیم اما متاسفانه به دلیل اینکه نرخ آن ها با نرخ بازار تفاوت چندانی نداشت  مورد استقبال موکب ها و هیات ها قرار نگرفت.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: تلاش داشتیم که نرخ گوشت قرمز از قیمت بازار کمتر باشد که هر کیلو گرم گوشت قرمز سهمیه۴۵۰ هزار ریال عرضه شد اما متاسفانه با استقبال موکب‌ها و هیات‌ها مواجه نشدیم و قرار است بخشی از گوشت سهیمه را به تهران برگشت دهیم.

وی گفت: اگر می‌توانستیم این کالاها را در بازار عرضه کنیم موکب‌ها و هیات‌هایی که زیر مجموعه اوقاف و یا عتبات عالیات نیستند بهتر این سهمیه را جذب می کردند اما متاسفانه این اجازه داده نشد.

ناصریان ادامه داد: این سهمیه به ستاد عتبات عالیات و هیات‌هایی داده می‌شود که زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: البته در مواردی قیمت برخی کالاهای این سهمیه تفاوت زیادی با نرخ بازار داشتند و بسیار ارزان تر عرضه می‌شدند به عنوان مثال تفاوت قیمت چای سهمیه با قیمت بازار ۳۲۰ هزار ریال و تفاوت قیمت هر کیلوگرم شکر سهمیه با قیمت بازار ۱۵۰ هزار ریال بود که متاسفانه استقبال نشد که علت این موضوع مشخص نیست.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد نیز امسال برای ماه های محرم و صفر به موکب‌ها و هیات‌ها اختصاص داده شد که از جذب این کالا نیز استقبال نشد.

ناصریان افزود: نزدیک به ۳۰ هزاربسته آب معدنی توسط این سازمان به مرزهای شلمچه و چذابه تا کنون ارسال شده است اما به دلیل اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال در فصل گرما قرار گرفته مصرف آب بسیار بالا است و تعداد مسافران نیز نسبت به سالهای گذشته بسیار افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین می‌باشند.

 

 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید