مجوز چین برای آغاز رسمی تولید خودروهای برقی تسلا

کدخبر: ۳۰۸۶۶۸
اقتصاد نیوز: شرکت تسلاموتورز آمریکا به تازگی اعلام کرده است که از وزارت صنعت چین مجوزهای لازم را برای آغاز رسمی تولید خودروهای برقی مدل تسلا۳ را در این کشور اخذ کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایسنا، شرکت تسلاموتورز آمریکا به عنوان یکی از خودروسازان نوظهور و نوپا که در سال‌های اخیر با تلاش‌های مداوم خود به موفقیت‌های قابل توجهی در توسعه و تولید خودروهای الکتریکی لوکس و قدرتمند دست یافته است، در بازارهای جهانی به جز ایالات متحده آمریکا نظیر چین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز توانسته سهم بازار و فروش چشمگیری را به خود اختصاص دهد و در این حوزه از سایر رقبای خود سبقت بگیرد.

سال پیش بود که اخبار و گزارش های متعددی از سوی این خودروساز نوپا و جاه طلب آمریکایی منتشر شده بود که نشان می‌داد این شرکت می‌خواهد با احداث کارخانه اختصاصی خود، گیگافکتوری ۳، و راه اندازی خط تولید خودروهای تمام الکتریکی تسلا مدل ۳ در چین، علاوه بر کاهش هزینه برای خریداری این خودروها توسط مشتریان و شهروندان چینی، سهم قابل توجهی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش وب سایت اتو اکسپرس، باوجود افزایش قیمت خودروهای برقی تسلاموتورز آمریکا که تحت تاثیر قانون افزایش تعرفه واردات محصولاتی که در خاک کشور چین تولید می‌شوند، بوجود آمده است همچنان مشتریان چینی ترجیح می‌دهند که در صورت تمایل به خریداری خودروهای برقی، مدلهای مختلفی از خودروهای تسلا را بخرند.

بنابراین به نظر می‌رسد که تسلا برنامه ریزی های بلند مدتی در خصوص تولید انبوه خودروهای تمام الکتریکی، لوکس و قدرتمند خود در خاک چین دارد و حالا با صدور تمامی مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید کارخانه‌های گیگافکتوری، قادر خواهد بود با سهولت بیشتر، هزینه‌های تمام شده کمتر و قیمت مصرف کننده پایین تری محصولات خود را به یکی از بزرگترین بازارهای خود عرضه کند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

چین هم همانند بسیاری از کشورهای دیگر همچون انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، مکزیک و هند، تصمیم گرفته است که فروش، تولید و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی را که موجب آلودگی هوا و محیط زیست می‌شوند، نهایتا تا یک دهه آینده ممنوع اعلام کند.

طبق آمارهای منتشر شده در سال گذشته، ۱۵ درصد از درآمد شرکت تسلا از چین بعنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، تامین می‌شود که به گفته تحلیلگران، از زمان احداث کارخانه اختصاصی تسلاموتورز تحت عنوان گیگافکتوری ۳ در این کشور پهناور ، فروش این خودروهای لوکس، قدرتمند و پاک افزایش بسیار بیشتری پیدا کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید