هر کیلو مرغ در بازار چند؟

کدخبر: ۳۰۸۸۱۸
اقتصاد نیوز: به گفته رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، مرغ در مراکز عرضه سطح شهر معادل ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد؛ درحالیکه نرخ مصوب این محصول ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.
هر کیلو مرغ در بازار چند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ مهدی یوسف‌خانی، درباره جدیدترین وضعیت قیمت مرغ، اظهار کرد: اکنون قیمت مرغ زنده معادل ۸ هزار و ۸۵۰ تومان است که ۳۰۰ تومان از نرخ مصوب خود بالاتر است. همچنین مرغ گرم در کشتارگاه‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۲۰۰ و در واحدهای صنفی معادل ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه البته اکنون نسبت به دو روز گذشته قیمت مرغ کاهش یافته است، تصریح کرد: دلیل مابه‌التفاوت قیمت مرغ در بازار با نرخ مصوب این است که مرغداران مرغ زنده را به نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌ها قرار نمی‌دهند.

یوسف‌خانی ادامه داد: واحدهای پرفروش عرضه مرغ به دلیل فروش بیشتر، با سود ۳ درصدی هم شاید بتوانند هزینه‌های تولیدشان را تامین کنند که به همین دلیل، مرغ را به نرخ مصوب در مراکز عرضه سطح شهر به فروش می‌رسانند؛ درحالیکه واحدهای دیگر عرضه مرغ به علت فروش کم، تنها با سود ۸ درصدی می‌توانند هزینه‌های تولید خود را پوشش دهند و به همین خاطر ۱۰۰۰ تومان به نرخ خرید مرغ اضافه می‌کنند و آن را به قیمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پایان با بیان اینکه قیمت اقلام مرغ هم به نسبت قیمت مرغ تغییر می‌کند، اظهار کرد: اکنون سینه مرغ با کتف به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ و فیله مرغ معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در مراکز عرضه سطح شهر به فروش می‌رسد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید