تولید خودروهای غیراستاندارد متوقف می شود؟

کدخبر: ۳۰۸۸۲۳
اقتصاد نیوز: سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه تولید خودروها تا زمانی که استانداردهای ۶۳ گانه و سایر استانداردهای الزامی را پاس کنند ادامه خواهد داشت، اعلام کرد که جلسه شورای عالی استاندارد برای تصمیم‌گیری درباره توقف تولید خودروهای غیراستاندارد به آینده موکول شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس سازمان ملی استاندارد شانزدهم مهرماه در مراسم روز جهانی استاندارد اعلام کرده بود که تا چند روز بعد شورای عالی استاندارد با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های خودروسازی تشکیل جلسه می‌دهد و در صورتی که در این جلسه مشخص شود خودرو یا خودروسازی نتوانسته است شرایط لازم برای تایید استاندارد خودروهایش را به دست بیاورد، این سازمان توقف تولید این خودروها را اعلام می‌کند.

با این وجود هفته گذشته سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تشکیل جلسه شورای عالی استاندارد به بعد از تعطیلات اربعین موکول شده، اما طی دو روز گذشته این جلسه تشکیل نشد و حالا سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از موکول شدن این جلسه به آینده خبر داده است.

مهدی صادقی نیارکی روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به لزوم رعایت الزامات بر اساس مقدورات صنعت، اظهار کرد: جلسات هماهنگی برگزار شده و در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد هستیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ چیست، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توانم در این زمینه نظر قطعی بدهم، چراکه بحث زنجیره تامین و پاس کردن استانداردها برای ما اهمیت دارد و تا زمانی که بتوانیم استانداردهای ۶۳ گانه که در حال حاضر رعایت می‌شود و بخش الزامی استانداردهای آتی را پاس کنیم، بحث تولید ادامه خواهد داشت، اما قطعا اگر خودرویی نتواند استانداردهای حاکم را رعایت کند، تصمیمات لازم درباره آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در صورتی که توقف تولید خودرویی قطعی شود، برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شود و بر اساس این برنامه، زنجیره تامین برای جایگزین کردن آن خودرو تجهیز خواهد شد.

صادقی نیارکی در پایان خاطرنشان کرد که بعد از تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید