وزیر انرژی روسیه: روند رشد تولید نفت آمریکا در چند سال آینده محدود خواهد شد

کدخبر: ۳۰۸۹۹۵
اقتصاد نیوز: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، پیش بینی کرد روند رشد تولید نفت آمریکا در چند سال آینده محدود خواهد شد زیرا قیمت‌های فعلی نفت، روند توسعه را محدود کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روند رشد تولید نفت آمریکا که اکنون بزرگترین تولیدکننده جهان است، در چند سال آینده عامل ضعف نسبی قیمتهای نفت بوده است با این حال آهنگ رشد تولید این کشور اکنون آهسته شده است.

الکساندر نواک به خبرنگاران گفت: ما شاهد افت فعالیت حفاری در تولید نفت شیل آمریکا هستیم. اگرچه تولید این بخش رشد داشته اما در مقایسه با چند سال پیش کمتر است و روند مذکور همچنان ادامه دارد.

وزیر انرژی روسیه گفت: اگر پیش‌بینی‌ها به واقعیت بپیوندند، تا چند سال دیگر شاهد یکنواخت شدن تولید نفت آمریکا خواهیم بود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز از پیش بینی خود برای رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ عقب نشینی کرده و همچنین دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی آینده بازنگری کرده است و از ۱.۴ میلیون بشکه در روز گزارش قبلی خود به ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاه داد.

این بانک آمریکایی انتظار دارد تولید نفت شیل در سال ۲۰۲۰ به میزان ۰.۷ میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از پیش بینی قبلی یک میلیون بشکه در روز و پایین‌تر از رشد ۱.۱ میلیون بشکه در روز تولید در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین گلدمن ساکس رشد عرضه تولیدکنندگان نفت بزرگ خارج از اوپک و شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد و اعلام کرد میزان رشد عرضه این تولیدکنندگان در سال ۲۰۲۱ به شدت کاهش پیدا کرده و به ۰.۲ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲ به ۰.۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

پیش از این چهار شرکت تحقیقاتی انرژی و دولت آمریکا پیش بینی کرده‌اند حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز تولید جدید نفت شیل آمریکا امسال وارد بازار می‌شود که در مقایسه با حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ کمتر است. نرخ رشد سریع صنعت نفت شیل آمریکا احتمالاً سال گذشته به پیک خود رسید و به دلیل درخواست سود مالی از سوی سرمایه‌گذاران بر سر افزایش تولید، آهسته شده است.

نرخ رشد سریع شیل در یک دهه گذشته، جریان تجارت را تغییر داده و اوپک را وادار کرده است برای تقویت قیمت‌ها، تولید خود را محدود کند. رشد تولید نفت شیل آمریکا به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال گذشته، غیرمنتظره و فراتر از پیش بینی بود و تولید نفت آمریکا را به ۱۱ میلیون بشکه در روز رساند. این افزایش تولید باعث افت قیمت‌های جهانی نفت در اواخر سال گذشته شد و صادرات نفت آمریکا را به رکورد ۳.۸ میلیون بشکه در روز افزایش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید